International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education

International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education

KAVRAM ÖĞRENME-ÖĞRETME VE KAVRAM YANILGILARI: FEN BİLGİSİ VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ÖRNEĞİ

Yazarlar: Engin Baysen, Ahmet Güneyli, Fatma Baysen

Cilt 1 , Sayı 2 , 2012 , Sayfalar 108-117

Konular:

Anahtar Kelimeler:Concept,Teaching concepts,Learning concepts,Misconceptions

Özet: Teaching concepts is very important in education and in every  of school education concept teaching is necessary. In this research, concept teaching, learning of concepts and misconceptions are discussed. In addition, researchers give some suggestions about correcting misconceptions and how to prevent misconceptions. Researchers take the views of Driver, Guesne and Tibergihen (1998) as a basis and organize some learning activities about misconceptions in Science and Turkish lessons.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={KAVRAM ÖĞRENME-ÖĞRETME VE KAVRAM YANILGILARI: FEN BİLGİSİ VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ÖRNEĞİ}, volume={1}, number={108–117}, publisher={International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education}, author={Engin Baysen, Ahmet Güneyli, Fatma Baysen}, year={2012} }
APA
KOPYALA
Engin Baysen, Ahmet Güneyli, Fatma Baysen. (2012). KAVRAM ÖĞRENME-ÖĞRETME VE KAVRAM YANILGILARI: FEN BİLGİSİ VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ÖRNEĞİ (Vol. 1). Vol. 1. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education.
MLA
KOPYALA
Engin Baysen, Ahmet Güneyli, Fatma Baysen. KAVRAM ÖĞRENME-ÖĞRETME VE KAVRAM YANILGILARI: FEN BİLGİSİ VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ÖRNEĞİ. no. 108–117, International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 2012.