International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education

International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education

İLKÖĞRETİM SEVİYESİNDEKİ ÖĞRENCİLER İÇİN CEBİRSEL DÜŞÜNME VE CEBİRSEL MUHAKEME BECERİSİNİN ÖNEMİ

Yazarlar: Deniz KAYA, Cenk KEŞAN

Cilt 3 , Sayı 2 , 2014 , Sayfalar -

Konular:

Anahtar Kelimeler:Algebra,Algebra teaching,Algebraic thinking,Algebraic reasoning

Özet: The algebraic thinking and algebraic reasoning skills involves mental activities not only those used in math class but also those for considering, commenting and searching a solution for difficulties that students faced with in their daily life. However, in so many researches about students’ algebraic learnings, it was seen that students’ algebraic thinking and reasoning skills and skills to perform algebraic operations are inadequate, students have difficulties in associating mathematical information and they can not relate mathematics with daily life situations. Students should be able to practice what they have learned, carry out the transition between concepts and present this with multiple representations in order to understand algebra and raise their algebraic thinking levels. In this study, the importance of algebraic thinking and algebraic reasoning skills for primary school students are discussed and the justification of this situation is tried to be proved.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2014, title={İLKÖĞRETİM SEVİYESİNDEKİ ÖĞRENCİLER İÇİN CEBİRSEL DÜŞÜNME VE CEBİRSEL MUHAKEME BECERİSİNİN ÖNEMİ}, volume={3}, number={0}, publisher={International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education}, author={Deniz KAYA, Cenk KEŞAN}, year={2014} }
APA
KOPYALA
Deniz KAYA, Cenk KEŞAN. (2014). İLKÖĞRETİM SEVİYESİNDEKİ ÖĞRENCİLER İÇİN CEBİRSEL DÜŞÜNME VE CEBİRSEL MUHAKEME BECERİSİNİN ÖNEMİ (Vol. 3). Vol. 3. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education.
MLA
KOPYALA
Deniz KAYA, Cenk KEŞAN. İLKÖĞRETİM SEVİYESİNDEKİ ÖĞRENCİLER İÇİN CEBİRSEL DÜŞÜNME VE CEBİRSEL MUHAKEME BECERİSİNİN ÖNEMİ. no. 0, International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 2014.