International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education

International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education

İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEĞE KARŞI ALGI VE UMUTSUZLUK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Yazarlar: Bahar DİNÇER, Süha YILMAZ

Cilt 4 , Sayı 2 , 2015 , Sayfalar -

Konular:

Anahtar Kelimeler:Perception Of Teachıng Profession,Hopelessness Level,Perception

Özet: The aim of this study is to examine relations between perception of teachıng profession and hopelessness levels of Dokuz Eylül University,Buca Education Faculty, Primary Education Mathematics Teaching Department, fourth grade students in respect to teaching occupation as well as the factors related to those assessment.  Research was implemented on 178 students. “Beck Hopelessness Scale” and “Scale for Perception of Teaching Profession Scale” shall be used in this study  and the research method is relational research. T-test, One-Way Analysis of Variance ,Cronbach Alpha Coefficient, Pearson Correlation Coefficient, Sperman Correlation Coefficient,Man-Whitney U Test , Kruskal Wallis Test frequency and medium data are used in order to analyze research findings.  According to research results, it is found out that there is a negative, meaningful relation between perception of teachıng profession and hopelessness level. Perception of teachıng profession and hopelessness levels  do not indicate any difference in terms of income level, district of residence, parent education levels variants; whereas there is a meaningful relation between perception of teachıng profession and hopelessness levels  and choice of occupation and there is a meaningful relation between only hoplessnes levels towards sex.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2015, title={İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEĞE KARŞI ALGI VE UMUTSUZLUK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ}, volume={4}, number={0}, publisher={International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education}, author={Bahar DİNÇER, Süha YILMAZ}, year={2015} }
APA
KOPYALA
Bahar DİNÇER, Süha YILMAZ. (2015). İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEĞE KARŞI ALGI VE UMUTSUZLUK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ (Vol. 4). Vol. 4. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education.
MLA
KOPYALA
Bahar DİNÇER, Süha YILMAZ. İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEĞE KARŞI ALGI VE UMUTSUZLUK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. no. 0, International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 2015.