International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education

International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education

BİR BAŞARI TESTİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI: BEŞİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GEOMETRİ KAZANIMLARINI ÖLÇMEYE YÖNELİK BİR BAŞARI TESTİ GEÇERLİK VE GÜVENİRLİĞİN ARAŞTIRILMASI

Yazarlar: Zülfikar ŞAHİN, Cenk KEŞAN

Cilt 6 , Sayı 3 , 2017 , Sayfalar -

Konular:

Anahtar Kelimeler:Mathematics,Geometry,Achievement Test,Scale

Özet: This study of goal is to develop valid and reliable alternative an achievement test to assess and evaluate primary 5th grade students's success for math class. Firstly, it has been examined M.E.B. 2016-2017 academic year of curriculum, prepared achievement list that taking part in 5th grade schedule of math class,then prepared proper questions for assessing these achievements. It has been prepared multiple-choice questions for assessing related skills by being taken into consideration Bloom's cognitive learning steps.Before taking its final form, it has been formed test table of specifications by being taken expert opinion. After taking its final form,Geometry Achievement Test (GAT) Tested by conducting it with 153 6th grade students.The date examined at SPSS 15.0 and the reliability co-efficient of the test was found as KR20 (alpha) 0,87 and KR21 0,847. According to the results,of item analysis test (Test Analysis Program,TAP), it has been found the mean of test's item difficulty index as 0,470 and distinctiveness index as 0,486.These results indicate that valid and reliable results have been achieved with developed GAT. As a result,developed''Geometry Achievement Test'' is valid and reliable measuring instrument to assess 5th grade students geometry success and useful at scientific study process made under this title.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={BİR BAŞARI TESTİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI: BEŞİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GEOMETRİ KAZANIMLARINI ÖLÇMEYE YÖNELİK BİR BAŞARI TESTİ GEÇERLİK VE GÜVENİRLİĞİN ARAŞTIRILMASI}, volume={6}, number={0}, publisher={International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education}, author={Zülfikar ŞAHİN, Cenk KEŞAN}, year={2017} }
APA
KOPYALA
Zülfikar ŞAHİN, Cenk KEŞAN. (2017). BİR BAŞARI TESTİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI: BEŞİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GEOMETRİ KAZANIMLARINI ÖLÇMEYE YÖNELİK BİR BAŞARI TESTİ GEÇERLİK VE GÜVENİRLİĞİN ARAŞTIRILMASI (Vol. 6). Vol. 6. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education.
MLA
KOPYALA
Zülfikar ŞAHİN, Cenk KEŞAN. BİR BAŞARI TESTİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI: BEŞİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GEOMETRİ KAZANIMLARINI ÖLÇMEYE YÖNELİK BİR BAŞARI TESTİ GEÇERLİK VE GÜVENİRLİĞİN ARAŞTIRILMASI. no. 0, International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 2017.