International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education

International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education

9. SINIF BİYOLOJİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ KAZANIMLARIN YENİLENMİŞ BLOOM TAKSONOMİSİ’NE GÖRE KARŞILAŞTIRILMASI: 2013, 2017 VE 2018 YILLARI

Yazarlar: Hülya ASLAN EFE, Rıfat EFE

Cilt 7 , Sayı 3 , 2018 , Sayfalar -

Konular:

Anahtar Kelimeler:Biology curriculum,Objectives,Revised Bloom Taxonomy

Özet: In this study, the learning outcomes of 2013, 2017 and 2018 secondary biology programs were examined according to the revised Bloom Taxonomy and the distribution of the outcomes to the corresponding level was expressed in figures and graphics. A qualitative approach was employed through document analysis. The objectives are coded into dimensions suitable for descriptive analysis in the Revised Bloom Taxonomy. The 2013 secondary biology program for the 9th grade had learning outcomes in evaluating and creating levels, the 2017 and 2018 did not possess any learning outcomes in these two levels. Therefore, learning outcomes in evaluating and creating should be added to the 2018 secondary biology program for the 9th grade.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={9. SINIF BİYOLOJİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ KAZANIMLARIN YENİLENMİŞ BLOOM TAKSONOMİSİ’NE GÖRE KARŞILAŞTIRILMASI: 2013, 2017 VE 2018 YILLARI}, volume={7}, number={0}, publisher={International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education}, author={Hülya ASLAN EFE, Rıfat EFE}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Hülya ASLAN EFE, Rıfat EFE. (2018). 9. SINIF BİYOLOJİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ KAZANIMLARIN YENİLENMİŞ BLOOM TAKSONOMİSİ’NE GÖRE KARŞILAŞTIRILMASI: 2013, 2017 VE 2018 YILLARI (Vol. 7). Vol. 7. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education.
MLA
KOPYALA
Hülya ASLAN EFE, Rıfat EFE. 9. SINIF BİYOLOJİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ KAZANIMLARIN YENİLENMİŞ BLOOM TAKSONOMİSİ’NE GÖRE KARŞILAŞTIRILMASI: 2013, 2017 VE 2018 YILLARI. no. 0, International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 2018.