Paramedik ve Acil Sağlık Hizmetleri Dergisi
Yazarlar: Ömer EMRE, Arzu TUNA
Konular:Hemşirelik
Anahtar Kelimeler:Koroner arter bypass,Hemşirelik,Telefon danışmanlığı
Özet: Amaç: Bu çalışma; koroner arter bypass greft ameliyatı geçiren hastaların taburculuk sonrası telefon ile izlenmesinin bakım sonuçlarına etkisini belirlemek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek, komplikasyonları belirlemek ve önlemek amacıyla yapıldı. Gereç ve Yöntem: Araştırma SANKO Üniversitesi Sani Konukoğlu Hastanesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi Kalp Damar Cerrahisi Servisi’nde yatan ve taburcu olan 60 hasta üzerinde yarı deneysel olarak yapıldı. Hastalara taburcu olmadan önce klinik rutinde verilen taburculuk eğitimi sırasında araştırmacı tarafından hazırlanan Hasta Tanılama Formu dolduruldu. Taburculuk sonrası hastalar telefonla aranarak yine araştırmacı tarafından hazırlanan Telefonla Hasta Gereksinimleri Saptanması Anketi dolduruldu. Bulgular: Taburculuk sonrası hastaların telefonla izleminde 41,25,4 dk görüşme sağlandı. Görüşmeler sonucunda; hastaların %75’i yara yeriyle ilgili, %56,7’si ağrı ile ilgili, %41,7’si solunumla ilgili sorunları olduğunu bildirdi. Araştırmacı tarafından sorun bildiren hastalara telefonla danışmanlık yapıldı. Hastaların görüşmelerden memnun olduğu gözlemlendi. Sonuç: Sonuç olarak telefonla hasta gereksinimlerinin saptanmasının hasta bakım sonuçlarına olumlu etkileri olduğu gözlemlendi.