Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi

Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi

Duygu Eğitimi ve Felsefe

Yazarlar: Nurten GÖKALP

Cilt 1 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 77 - 81

Konular:Beşeri Bilimler, Ortak Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Duygu,Insan,Duygu eğitimi,Felsefe

Özet: İnsan duygusal özellikleri inkâr edilemeyen bir varlıktır. Duygularının onun yaşamındaki rolü ve etkisi küçümsenemeyecek kadar fazladır. Duygunun doğası, ahlâk felsefesi, felsefî psikoloji, zihin felsefesi, motivasyon psikolojisi, öğrenme teorisi, eğitim psikolojisi, psikiyatri, meta psikoloji ve teolojiyi de içine alan çok sayıdaki disiplinin ortak konusudur. Ancak her disiplin bu konuyu kısmen aydınlatmakta ya da yalnızca kendi alanı ve yöntemi ile ilgili ele almaktadır. İnsanı tanımak ve anlamak onun sahip olduğu bütün özellikleri ile değerlendirmekle mümkündür. Aslında temel amacı insanın kendisini ve başkalarını tanıyarak onlarla uyumlu ve huzurlu bir beraberliği yaşamak için sahip olduğu ham yetenekleri geliştirmek olan eğitimin bu amacını gerçekleştirebilmesi insanın kendisini bilmesi ile doğru orantılıdır. Dolayısıyla eğitimin insanın kendisini bilmesine yardımcı olacak şekilde planlanması ve sürdürülmesi gerekmektedir. Bunun için de insanın önemli bir boyutu olan duygularını tanıması önemlidir. İşte bu nedenle duygu eğitimi, eğitimin önemli bir boyutudur ve gerekli önem verilmelidir. Bu çalışmada duygu eğitiminin gerekliliğine dair bir içerik ele alınacaktır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Duygu Eğitimi ve Felsefe}, volume={1}, number={1}, publisher={Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi}, author={Nurten GÖKALP}, year={2019}, pages={77–81} }
APA
KOPYALA
Nurten GÖKALP. (2019). Duygu Eğitimi ve Felsefe (Vol. 1, pp. 77–81). Vol. 1, pp. 77–81. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Nurten GÖKALP. Duygu Eğitimi ve Felsefe. no. 1, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 2019, pp. 77–81.