Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi

Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi

ÇEVİRİ ÖĞRETİMİ: HEDEF VE ÖLÇME

Yazarlar: Özge BAYRAKTAR ÖZER

Cilt 2 , Sayı 5 , 2021 , Sayfalar 87 - 89

Konular:Beşeri Bilimler, Ortak Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Çeviri öğretimi,Ölçme değerlendirme,Çeviribilim

Özet: Bu çalışmada çeviri öğretiminde eksikliği duyulan bilimsel temelli ve nesnel bir ölçme aracının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, öncelikle kapsamlı bir çeviri edinci kavramı öne sürülmüş ve bu kavram üzerinden öğrencilere kazandırılacak hedef davranışlar belirlenmiştir. Çeviri edinci kavramı ve Bloom taksonomisinin bilişsel alan hedeflerine dayanarak geliştirilen analitik dereceli puanlama anahtarları, hem alanyazına hem de çeviri öğretiminde ölçme ve değerlendirme süreçlerinin iyileştirilmesine katkı sağlamaktır. Durukan tarafından geliştirilen temel değerlendirme anahtarının farklı çeviri bölümlerinde farklı puanlama yaklaşımlarını ortadan kaldırması mümkün görünmese de, söz konusu çalışma çeviri performansı ve ürünü değerlendirmelerinde hedeflerin belirlenmesi, bu hedeflere yönelik şeffaf bir puanlama çizelgesinin oluşturulması, bu çizelgelerin öğrencilerle paylaşılıp, şeffaf ve öznellikten uzak bir değerlendirme sürecinin sağlanması açısından alanyazında önemli bir yere sahiptir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={ÇEVİRİ ÖĞRETİMİ: HEDEF VE ÖLÇME}, volume={2}, number={87–89}, publisher={Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi}, author={Özge BAYRAKTAR ÖZER}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Özge BAYRAKTAR ÖZER. (2021). ÇEVİRİ ÖĞRETİMİ: HEDEF VE ÖLÇME (Vol. 2). Vol. 2. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Özge BAYRAKTAR ÖZER. ÇEVİRİ ÖĞRETİMİ: HEDEF VE ÖLÇME. no. 87–89, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 2021.