Turizm Ekonomi ve İşletme Araştırmaları Dergisi

Turizm Ekonomi ve İşletme Araştırmaları Dergisi

Sosyal medya etkileşiminin turizm pazarlamasındaki rolünün değerlendirilmesi

Yazarlar: Sertaç CERRAHOĞLU

Cilt 3 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 21 - 44

Konular:Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm, İşletme

Anahtar Kelimeler:Sosyal Medya Pazarlaması,Seyahat Acenteleri,Turizm,Çok Kriterli Karar Verme Yöntemleri,Borda Sayım Yöntemi

Özet: Günümüzde, bireylerin ve toplulukların içerik paylaştığı, tartıştığı ve işbirliği yaptığı sosyal medya platformları, işletmeler tarafından pazarlama kanalı olarak da kullanılmaktadır. Bu çalışmada Facebook, Instagram ve Twitter’da hesabı bulunan ve tatil pazarlaması yapan 17 seyahat acentesi üzerinden sosyal medya etkileşimlerinin pazarlama performansına etkisi araştırılmıştır. Araştırmada 55.000 den fazla marka hesabını inceleyen SocialBrands’ın metrik verilerinden ve değerlendirme ölçütlerinden yararlanılmıştır. Çalışmada seyahat acentelerinin değerlendirilmesinde kullanılan kriterler; ENTROPİ, CRITIC, STANDART SAPMA ve ORTALAMA AĞIRLIK olmak üzere 4 farklı objektif ağırlıklandırma yöntemi ile ağırlıklandırılmıştır. Çok Kriterli Karar Verme (ÇKKV) yöntemlerinden ise TOPSIS, SAW, MAUT ve ARAS yaklaşımları uygulanarak, seyahat acentelerinin pazarlama performansı sıralamaları belirlenmiştir. Yukarıda yöntemlerle elde edilen farklı sıralamalar bir veri birleştirme yöntemi olan Borda Sayım yöntemi ile birleştirilerek bütünleşik tek bir sıralama elde edilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda, sosyal medya pazarlama performansı sıralamasındaki ilk iki alternatifin, sosyal medya etkileşimi yüksek olan Türk Hava Yolları ve Pegasus Airlines işletmeleri olduğu tespit edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Sosyal medya etkileşiminin turizm pazarlamasındaki rolünün değerlendirilmesi}, volume={3}, number={21–44}, publisher={Turizm Ekonomi ve İşletme Araştırmaları Dergisi}, author={Sertaç CERRAHOĞLU}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Sertaç CERRAHOĞLU. (2021). Sosyal medya etkileşiminin turizm pazarlamasındaki rolünün değerlendirilmesi (Vol. 3). Vol. 3. Turizm Ekonomi ve İşletme Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Sertaç CERRAHOĞLU. Sosyal Medya Etkileşiminin Turizm Pazarlamasındaki Rolünün Değerlendirilmesi. no. 21–44, Turizm Ekonomi ve İşletme Araştırmaları Dergisi, 2021.