Turizm Ekonomi ve İşletme Araştırmaları Dergisi

Turizm Ekonomi ve İşletme Araştırmaları Dergisi

TEKNOLOJİ VE MEDYA

Yazarlar: Ufuk KOMŞU

Cilt 2 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar 128 - 139

Konular:İşletme

Anahtar Kelimeler:İdeoloji,Teknoloji,Medya

Özet: Bu çalışmada, özellikle Fransız devrimi sonrasındaki modernist yapılanmada toplumsal dinamikleri ve değişimleri yönlendiren iki etken olan “ideoloji”ler ve “kitle iletişimindeki teknolojik gelişmeler”e ilişkin farklı görüşlerin değerlendirmeleri ele alınarak birbirleriyle etkileşimi tartışılmıştır. Bu tartışmaların temel kabullerinden birisi, toplumsal değişimlerin iki temel dinamiğe dayandığıdır. Bunlar, insanoğlunun maddi kültür birikimini ifade eden “teknoloji” ile manevi kültür birikimini oluşturan “ideoloji”dir. Bu bağlamda, ideolojinin ve teknolojinin kitle iletişimine etkileri tartışılmış ve sonuç kısmında, bu değerlendirmelerle birlikte, günümüz koşullarındaki medya gücünün demokratik sistemlerdeki etkilerine yönelik değerlendirmelere yer verilmiştir


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={TEKNOLOJİ VE MEDYA}, volume={2}, number={128–139}, publisher={Turizm Ekonomi ve İşletme Araştırmaları Dergisi}, author={Ufuk KOMŞU}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Ufuk KOMŞU. (2020). TEKNOLOJİ VE MEDYA (Vol. 2). Vol. 2. Turizm Ekonomi ve İşletme Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ufuk KOMŞU. TEKNOLOJİ VE MEDYA. no. 128–139, Turizm Ekonomi ve İşletme Araştırmaları Dergisi, 2020.