R&S - Research Studies Anatolia Journal

R&S - Research Studies Anatolia Journal

YABANCI DİL DERSLERİNDE MOTİVASYON, ÖĞRENME STİLLERİ ve MEDYA KULLANIMI KONULARINDA AKILLI TAHTALARIN YERİ

Yazarlar: Harun GÖÇERLER, Şahbender ÇORAKLI

Cilt 2 , Sayı 4 , 2019 , Sayfalar 72 - 82

Konular:Sosyal

DOI:10.33723/rs.510300

Anahtar Kelimeler:Akıllı Tahta,Motivasyon,Öğrenme Stilleri,Ders Ortamları,Medya Teknolojileri

Özet: Bu çalışmada Namık Kemal Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda kullanılan akıllı tahtaların öğrencilerin öğrenme stilleri ve motivasyonlarına sağladığı katkıları tespit etmek hedeflenmiştir. Öğrencilere öğrenme stilleri, motivasyon ve medya kullanım becerilerini kapsayan çoktan seçmeli ve açık uçlu sorular yöneltilerek bu şekilde ders ortamlarını kendi bakış açılarından değerlendirmeleri istenmiştir. Anket SPSS Pasw Statistics 18.0 "Network" kullanılarak değerlendirilmiştir. Sonuç olarak öğrencilerin çoğunluğunun dil öğrenmede bir takım stratejiler kullandığı, fakat bunların etkililiği konusunda tam olarak farkındalık sahibi olmadıkları tespit edilmiştir. Ayrıca öğrenciler kendilerini dil öğrenme konusunda motive edecek unsurlardan birinin de sınıf içerisinde teknolojik yeniliklerden faydalanılması olduğunu belirtmişlerdir. Bunun yanında, dil öğreniminde yeniliklere açık bir tutum sergileseler de son tahlilde sınıf içerisinde pasif dinleyiciler olarak öğrenmeyi tercih ettiklerini vurgulamışlardır. Özellikle akıllı tahtanın ve diğer ders destek araçlarının tüm özellikleriyle bilinçli, etkili bir biçimde kullanılmasının, öğrencilerin yabancı dil derslerine karşı tutum ve başarılarını olumlu yönde etkileyeceği düşünülebilir. Bu araştırmanın sonuçları gösteriyor ki, ders ortamlarında faydalanılan teknolojik yenilikler, işlenen konulara ilgiyi yoğunlaştıracak ve öğrenmeyi daha eğlenceli ve motive edici hale getirecektir. Bu gibi yenilikler, gelecek derslerde öğrencinin derse katılımının yükselmesini sağlayıp, öğrenme isteğini ve güdüsünü büyük ölçüde artıracaktır. Böylece öğrencilerin dil öğrenmede kendi öğrenme stratejilerini belirlerken medya desteğinden faydalanmayı da göz ardı etmemeleri sağlanmış olacaktır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={YABANCI DİL DERSLERİNDE MOTİVASYON, ÖĞRENME STİLLERİ ve MEDYA KULLANIMI KONULARINDA AKILLI TAHTALARIN YERİ}, volume={2}, number={4}, publisher={R&S - Research Studies Anatolia Journal}, author={Harun GÖÇERLER,Şahbender ÇORAKLI}, year={2019}, pages={72–82} }
APA
KOPYALA
Harun GÖÇERLER,Şahbender ÇORAKLI. (2019). YABANCI DİL DERSLERİNDE MOTİVASYON, ÖĞRENME STİLLERİ ve MEDYA KULLANIMI KONULARINDA AKILLI TAHTALARIN YERİ (Vol. 2, pp. 72–82). Vol. 2, pp. 72–82. R&S - Research Studies Anatolia Journal.
MLA
KOPYALA
Harun GÖÇERLER,Şahbender ÇORAKLI. YABANCI DİL DERSLERİNDE MOTİVASYON, ÖĞRENME STİLLERİ ve MEDYA KULLANIMI KONULARINDA AKILLI TAHTALARIN YERİ. no. 4, R&S - Research Studies Anatolia Journal, 2019, pp. 72–82.