R&S - Research Studies Anatolia Journal

R&S - Research Studies Anatolia Journal

ÖĞRETMENLERİN EBA(EĞİTİM BİLİŞİM AĞI) İLE İLGİLİ ALGILARININ EĞRETİLEMELER ARACILIĞIYLA BELİRLENMESİ

Yazarlar: Erkan DÜNDAR, Mustafa KARAAĞAÇLI

Cilt 2 , Sayı 6 , 2019 , Sayfalar 247 - 259

Konular:Sosyal

DOI:10.33723/rs.563661

Anahtar Kelimeler:EBA,Eğretileme,E-İçerik

Özet: Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin EBA(Eğitim Bilişim Ağı) ‘ya ilişkin algılarının eğretilemeler (metafor) aracılığıyla belirlenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında İstanbul’da düzenlenen “Fatih Projesi Ders Akış Tasarımı” hizmetiçi eğitim kursuna katılan 74 coğrafya öğretmeni ve 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Balıkesir’de düzenlenen “Fatih Projesi-EBA Seçmeli Ders Çalıştayı”na katılan farklı branşlardan 52 öğretmen olmak üzere toplam 126 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmaya ait veriler, öğretmenlerin “EBA……………………………………….gibidir, çünkü………………..……………………………….……..” cümlesini tamamlamalarıyla elde edilmiştir. Verilerin analizinde nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Çalışma sonunda EBA hakkında 7 farklı boyutta 115 farklı eğretileme belirlenmiştir. En fazla eğretileme üretilen boyutlar sırasıyla; zengin içeriğe sahip portal (30 eğretileme), eğitime yardımcı portal (23 eğretileme), yararlı içeriklerin olduğu portal (21 eğretileme), içeriklerin zor bulunduğu portal (13 eğretileme), herhangi bir boyuta dahil edilemeyen (11 eğretileme), gelişmesi gereken bir portal (7 eğretileme), vazgeçilemez içeriklerin olduğu bir portal (6 eğretileme) ve destek verildiği ölçüde gelişecek bir portal (4 eğretileme) olarak belirlenmiştir. Boyutlara göre oluşturulan eğretilemelere ilişkin analizler nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi ile yapılmış ve değerlendirme sonuçları bağlamında öneriler geliştirilmiştir. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={ÖĞRETMENLERİN EBA(EĞİTİM BİLİŞİM AĞI) İLE İLGİLİ ALGILARININ EĞRETİLEMELER ARACILIĞIYLA BELİRLENMESİ}, volume={2}, number={6}, publisher={R&S - Research Studies Anatolia Journal}, author={Erkan DÜNDAR,Mustafa KARAAĞAÇLI}, year={2019}, pages={247–259} }
APA
KOPYALA
Erkan DÜNDAR,Mustafa KARAAĞAÇLI. (2019). ÖĞRETMENLERİN EBA(EĞİTİM BİLİŞİM AĞI) İLE İLGİLİ ALGILARININ EĞRETİLEMELER ARACILIĞIYLA BELİRLENMESİ (Vol. 2, pp. 247–259). Vol. 2, pp. 247–259. R&S - Research Studies Anatolia Journal.
MLA
KOPYALA
Erkan DÜNDAR,Mustafa KARAAĞAÇLI. ÖĞRETMENLERİN EBA(EĞİTİM BİLİŞİM AĞI) İLE İLGİLİ ALGILARININ EĞRETİLEMELER ARACILIĞIYLA BELİRLENMESİ. no. 6, R&S - Research Studies Anatolia Journal, 2019, pp. 247–59.