Journal of Yaşar University
Yazarlar: Gencay SAATCI
Konular:Sosyal
DOI:10.19168/jyasar.558977
Anahtar Kelimeler:Destinasyon İmajı,Festival,Tanıtım,Broşür
Özet: Tanıtım broşürlerinde yer alan yöresel festivallere ait görüntüler ve tanıtım metni, katılımcılar üzerinde geniş kapsamlı etkilere sahip olabilmektedir. Bu görüntüler ve tanıtım metni aracılığıyla bir ziyaretçinin bir destinasyon ile ilgili birden fazla duygusal bağlantı geliştirmesini de sağlamaktadır. Diğer bir deyişle, yöresel festivallere ait tanıtım broşürlerinde yer alan çeşitli ipuçları destinasyon imajı oluşturma sürecine katkı sağlamaktadır. Yapılan bu çalışmada; İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri tarafından basımı gerçekleştirilen illerin tanıtım broşürlerinde yöresel festivallerin tanıtımlarında algılanan imajı etkileyen destinasyon özelliklerinin durumları araştırılmıştır. Analizler toplam 73 festival tanıtımı üzerinden gerçekleştirilmiştir. Bulgulara göre;fazla festival Karadeniz Bölgesi’ndeaz festivalde İç Anadolu Bölgesi’nde düzenlenmektedir. Düzenlenen festivaller ile turizm çeşidi ilişkisi incelendiğinde de;fazla kültür turizmi,az akarsu turizm kapsamında oldukları ortaya çıkmaktadır. Araştırma sonucunda, algılanan imajı etkileyen destinasyon özellikleri de altı ana başlık altında “Rekreatif Unsurlar”, “Sosyo-Kültürel Unsurlar”, “Genel Atmosfer”, “Sürdürülebilirlik”, “Altyapı”, “Doğal Kaynaklar” ve “Ekonomik Faktörler” şeklinde ortaya çıkmıştır.