Journal of Yaşar University

Journal of Yaşar University

FİRMALARIN KÜLTÜREL ORYANTASYONLARININ ÇEŞİTLİ PERFORMANS BOYUTLARINA ETKİLERİ: TÜRK İMALAT VE HİZMET İŞLETMELERİ ÜZERİNDE BİR SAHA ÇALIŞMASI

Yazarlar: Cengiz YILMAZ Lütfihak ALPKAN Çağrı BULUT

Cilt 4 , Sayı 16 , 2009 , Sayfalar 2469 - 2500

Konular:-

DOI:10.19168/jyu.27957

Anahtar Kelimeler:Organizational Culture,Market Orientation,Learning Orientation

Özet: Bu çalışmanın amaçları; (1) Türkiye’de faaliyet gösteren özel sektör firmalarını temsil eden bir olasılık örneklemi üretmek, (2) bu firmaların literatürde işletme performansını belirleyen üç temel örgüt kültürü ögesi olarak tanımlanan Pazar Oryantasyonu, Öğrenme Oryantasyonu ve Girişimcilik Oryantasyonu özellikleri açısından genel profilini belirlemek, (3) bu üç kültürel oryantasyon faktörünün, firmaların Yenilikçilik Kapasitelerini, ne şekilde etkilediklerini incelemek ve (4) firmaların kültürel özellikleri ve Yenilikçilik Kapasitesi değişkenlerinin işletme performansının çeşitli göstergelerini ne derecede ve ne tür süreçlerle etkilediklerini ayrıntılarıyla ortaya koymaktır. Bu saha çalışması kapsamında 441 özel sektör firmasının yöneticileri ve çalışanlarından anket yöntemiyle veri toplanmış olup (toplam 2720 anket), araştırılan ilişkilerle ilgili geliştirilen model ve hipotezler istatistiksel testlere tabi tutulmuş ve ortaya çıkan bulgular etraflıca tartışılmıştır. Sonuçlar, incelenen üç önemli örgüt kültürü ögesinden her birinin işletmelerin yenilikçilik kapasitelerinin ve/veya çeşitli performans göstergelerinin çok yüksek oranlarda belirleyici konumda olduklarını ortaya koymaktadır


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2009, title={FİRMALARIN KÜLTÜREL ORYANTASYONLARININ ÇEŞİTLİ PERFORMANS BOYUTLARINA ETKİLERİ: TÜRK İMALAT VE HİZMET İŞLETMELERİ ÜZERİNDE BİR SAHA ÇALIŞMASI}, volume={4}, number={16}, publisher={Journal of Yaşar University}, author={Cengiz YILMAZ Lütfihak ALPKAN Çağrı BULUT}, year={2009}, pages={2469–2500} }
APA
KOPYALA
Cengiz YILMAZ Lütfihak ALPKAN Çağrı BULUT. (2009). FİRMALARIN KÜLTÜREL ORYANTASYONLARININ ÇEŞİTLİ PERFORMANS BOYUTLARINA ETKİLERİ: TÜRK İMALAT VE HİZMET İŞLETMELERİ ÜZERİNDE BİR SAHA ÇALIŞMASI (Vol. 4, pp. 2469–2500). Vol. 4, pp. 2469–2500. Journal of Yaşar University.
MLA
KOPYALA
Cengiz YILMAZ Lütfihak ALPKAN Çağrı BULUT. FİRMALARIN KÜLTÜREL ORYANTASYONLARININ ÇEŞİTLİ PERFORMANS BOYUTLARINA ETKİLERİ: TÜRK İMALAT VE HİZMET İŞLETMELERİ ÜZERİNDE BİR SAHA ÇALIŞMASI. no. 16, Journal of Yaşar University, 2009, pp. 2469–500.