Journal of Yaşar University

Journal of Yaşar University

KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE ÇALIŞAN İŞ GÖRENLERİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN HİZMET VERME YATKINLIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Yazarlar: NESLİHAN SERÇEOĞLU

Cilt 8 , Sayı 31 , 2013 , Sayfalar 5253 - 5273

Konular:-

DOI:10.19168/jyu.89213

Anahtar Kelimeler:Service Orientation / Customer Orientation,Personality Traits.

Özet: The leading product that hospitality constituting an important element of tourism sector offers is service. Offering a qualified service by hospitality is possible merely via agility of human resources employed. For that reason, in this sector where human serves to human, transactors must be individuals who tend to serve. And the aim of this study is to seek the effect of characterictics of employees who work in hospitality on service orientation. Workers of hospitality operating in Erzurum comprise the system of the research. Hypoteses developed fort he study were tested by means of analyses applied to survey data that were obtained from workers of 11 hospitality. In order to determine the survey validity, a factor analyse was applied to randering of services tendendy scale and collected under a factor. By all means except for emotional balance, a positive and remarkable relationship between the characteristics comprising the main problematic of the research and service orientation was reached.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2013, title={KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE ÇALIŞAN İŞ GÖRENLERİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN HİZMET VERME YATKINLIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ}, volume={8}, number={31}, publisher={Journal of Yaşar University}, author={NESLİHAN SERÇEOĞLU}, year={2013}, pages={5253–5273} }
APA
KOPYALA
NESLİHAN SERÇEOĞLU. (2013). KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE ÇALIŞAN İŞ GÖRENLERİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN HİZMET VERME YATKINLIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ (Vol. 8, pp. 5253–5273). Vol. 8, pp. 5253–5273. Journal of Yaşar University.
MLA
KOPYALA
NESLİHAN SERÇEOĞLU. KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE ÇALIŞAN İŞ GÖRENLERİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN HİZMET VERME YATKINLIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. no. 31, Journal of Yaşar University, 2013, pp. 5253–73.