Journal of Yaşar University

Journal of Yaşar University

Küçük Konaklama İşletmelerinde Pazarlama Stratejileri ve Müşteri Bağlılığı: İzmir Örneği

Yazarlar: Övünç BARDAKOĞLU

Cilt 11 , Sayı 42 , 2016 , Sayfalar 124 - 132

Konular:-

DOI:10.19168/jyu.07489

Anahtar Kelimeler:Küçük Konaklama İşletmesi,Pazarlama Aracı,Müşteri Bağlılığı,Ağızdan Ağıza

Özet: Turizm sektöründe diğer tüm sektörlerde olduğu gibi işletmeler nihai hedef olan karlılığa ulaşmak amacıyla pazarlama faaliyetleri üzerinde özenle durmaktadırlar. Büyük ve küçük konaklama işletmelerinin kullandığı pazarlama araçları değerlendirildiğinde bazı farklılıkların ortaya çıktığı gözlenmektedir. Bu çalışmanın amacı İzmir'de faaliyet gösteren 23 küçük konaklama işletmesinin pazarlama stratejilerinde kullandığı araçları ve müşteri bağlılığını nasıl sağladıklarını belirlemektir. Bu doğrultuda işletme sahip ya da yöneticileriyle yüz yüze mülakat tekniği ile görüşülmüş, elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Ağızdan ağıza pazarlama, tanıtım, reklam ve sosyal medya küçük konaklama işletmeleri tarafındançok tercih edilen pazarlama araçları, otel sahibi tarafından karşılanma, konaklama süresince yakından ilgilenilmesi, veri tabanı oluşturarak iletişimin sürekli hale getirilmesi müşteri bağlılığını arttıran unsurlar olarak saptanmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={Küçük Konaklama İşletmelerinde Pazarlama Stratejileri ve Müşteri Bağlılığı: İzmir Örneği}, volume={11}, number={42}, publisher={Journal of Yaşar University}, author={Övünç BARDAKOĞLU}, year={2016}, pages={124–132} }
APA
KOPYALA
Övünç BARDAKOĞLU. (2016). Küçük Konaklama İşletmelerinde Pazarlama Stratejileri ve Müşteri Bağlılığı: İzmir Örneği (Vol. 11, pp. 124–132). Vol. 11, pp. 124–132. Journal of Yaşar University.
MLA
KOPYALA
Övünç BARDAKOĞLU. Küçük Konaklama İşletmelerinde Pazarlama Stratejileri ve Müşteri Bağlılığı: İzmir Örneği. no. 42, Journal of Yaşar University, 2016, pp. 124–32.