Journal of Yaşar University

Journal of Yaşar University

Hizmet Kalitesi Açısından Üniversitelere Yönelik Şikayetlerin Incelenmesi

Yazarlar: Ezgi Cevher

Cilt 11 , Sayı 43 , 2016 , Sayfalar 163 - 171

Konular:-

DOI:10.19168/jyu.74307

Anahtar Kelimeler:Hizmet Kalitesi,Şikayet Yönetimi,Kamu Üniversiteleri,Vakıf Üniversiteleri,Sikayetvar.com

Özet: Yükseköğretim kurumlarında sunulan hizmetlerde, hizmeti alan ve değerlendiren açısından hizmet kalitesinin önemi büyüktür. Yapılan araştırmalarda üniversitelerde hizmetlere yönelik kalite unsurlarından biri de güvenilirlik olarak belirlenmiş,  bu konuda  “şikayetleri değerlendirme ve sorunları çözme” bir ölçüt olarak kabul edilmiştir.  Bu amaçla çalışmada yükseköğretim alanında faaliyet gösteren kamu ve vakıf üniversitelerine yönelik “şikayetler” araştırılmıştır. Çalışmada, üniversitelere yönelik şikayetlerin içeriğini tespit etmek amacıyla “şikayetvar.com” sitesinde yer alan şikayetler, içerik çözümlemesine göre incelenmiştir. Elde edilen bulgularla şikayetlerin “en fazla hangi alanlarda olduğunu, kamu ve vakıf üniversitelerinin şikayetlerinin karşılaştırılması”  amaçlanmış üniversitelerin temel faaliyet alanlarına ve fonksiyonlarına yönelik hizmet kalitesi açısından şikayetlerin içeriği esas alınarak görüş ve öneriler sunulmuştur. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={Hizmet Kalitesi Açısından Üniversitelere Yönelik Şikayetlerin Incelenmesi}, volume={11}, number={43}, publisher={Journal of Yaşar University}, author={Ezgi Cevher}, year={2016}, pages={163–171} }
APA
KOPYALA
Ezgi Cevher. (2016). Hizmet Kalitesi Açısından Üniversitelere Yönelik Şikayetlerin Incelenmesi (Vol. 11, pp. 163–171). Vol. 11, pp. 163–171. Journal of Yaşar University.
MLA
KOPYALA
Ezgi Cevher. Hizmet Kalitesi Açısından Üniversitelere Yönelik Şikayetlerin Incelenmesi. no. 43, Journal of Yaşar University, 2016, pp. 163–71.