Journal of Yaşar University
Yazarlar: Ezgi Cevher
Konular:-
DOI:10.19168/jyu.74307
Anahtar Kelimeler:Hizmet Kalitesi,Şikayet Yönetimi,Kamu Üniversiteleri,Vakıf Üniversiteleri,Sikayetvar.com
Özet: Yükseköğretim kurumlarında sunulan hizmetlerde, hizmeti alan ve değerlendiren açısından hizmet kalitesinin önemi büyüktür. Yapılan araştırmalarda üniversitelerde hizmetlere yönelik kalite unsurlarından biri de güvenilirlik olarak belirlenmiş, bu konuda “şikayetleri değerlendirme ve sorunları çözme” bir ölçüt olarak kabul edilmiştir. Bu amaçla çalışmada yükseköğretim alanında faaliyet gösteren kamu ve vakıf üniversitelerine yönelik “şikayetler” araştırılmıştır. Çalışmada, üniversitelere yönelik şikayetlerin içeriğini tespit etmek amacıyla “şikayetvar.com” sitesinde yer alan şikayetler, içerik çözümlemesine göre incelenmiştir. Elde edilen bulgularla şikayetlerin “en fazla hangi alanlarda olduğunu, kamu ve vakıf üniversitelerinin şikayetlerinin karşılaştırılması” amaçlanmış üniversitelerin temel faaliyet alanlarına ve fonksiyonlarına yönelik hizmet kalitesi açısından şikayetlerin içeriği esas alınarak görüş ve öneriler sunulmuştur.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.