Journal of Yaşar University

Journal of Yaşar University

TÜRK ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KARE KOD PAZARLAMAYA KARŞI TUTUMLARI

Yazarlar: Ela Sibel BAYRAK MEYDANOĞLU

Cilt 11 , Sayı 44 , 2016 , Sayfalar 291 - 301

Konular:-

DOI:10.19168/jyu.00854

Anahtar Kelimeler:-

Özet: Kare kodlar, mobil reklamcılık çerçevesinde kullanımı son yıllarda popüler olan yeni bir teknolojidir. Kare kod reklam kampanyalarının başarılı olabilmesi için tüketicilerin kare kod reklamlara karşı tutumu  önemli bir unsurdur. Reklama karşı tüketicinin tutumunu belirleyen önemli bir unsur ise reklamın algılanan değeridir. Mevcut çalışmada, söz konusu bu ilişki ve reklamın algılanan değerini etkileyen faktörler (eğlendirme, bilgilendirme, iritasyon, güvenilirlik) modellenmiş, geliştirilen model  İstanbul'da iki farklı üniversitede öğrenim gören öğrencilere uygulanan anket sonuçları kullanılarak  yapısal eşitlik modeli ile test edilmiştir. Beklendiği gibi eğlendirme ve bilgilendirme faktörlerinin, kare kod reklamcılığının değeri ile ilgili Türkiye'de öğrenim gören gençlerinin algılarını pozitif yönde etkilediği ortaya çıkmıştır. Ayrıca kare kod reklamcılığının algılanan değerinin Türkiye'deki gençlerinin kare kod reklamcılığa karşı tutumlarını da pozitif yönde etkilediği tespit edilmiştir. Beklenenin aksine iritasyon ve güvenilirlik kare kod reklamların değerini negatif yönde etkilemektedir.   


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={TÜRK ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KARE KOD PAZARLAMAYA KARŞI TUTUMLARI}, volume={11}, number={44}, publisher={Journal of Yaşar University}, author={Ela Sibel BAYRAK MEYDANOĞLU}, year={2016}, pages={291–301} }
APA
KOPYALA
Ela Sibel BAYRAK MEYDANOĞLU. (2016). TÜRK ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KARE KOD PAZARLAMAYA KARŞI TUTUMLARI (Vol. 11, pp. 291–301). Vol. 11, pp. 291–301. Journal of Yaşar University.
MLA
KOPYALA
Ela Sibel BAYRAK MEYDANOĞLU. TÜRK ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KARE KOD PAZARLAMAYA KARŞI TUTUMLARI. no. 44, Journal of Yaşar University, 2016, pp. 291–301.