Journal of Yaşar University

Journal of Yaşar University

Marka Beğenilirlik Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması

Yazarlar: Zeki YÜKSEKBİLGİLİ

Cilt 12 , Sayı 46 , 2017 , Sayfalar 171 - 180

Konular:-

Anahtar Kelimeler:-

Özet: Bu araştırmada bir markanın kullanıcısı tarafından beğenilirliğini firma seviyesinde ölçmek üzere geliştirilen Marka Beğenilirlik Ölçeğinin (MBİ) Türkçeye uyarlanması amaçlanmaktadır. Araştırmaya kolayda örnekleme ile seçilen, 1568 denek katılmıştır (n=1568). Araştırma kapsamında ölçme aracı Türkçeye çevrilmiştir. Ölçme aracının yapı geçerliği Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) ile test edilmiştir. Ölçeğin tümüne ilişkin iç tutarlık katsayısı α = .85’tir. Sonuç olarak 12 maddelik ve 4 boyutlu ölçme aracı, Türk araştırmacıların kullanımına hazır hâle getirilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Marka Beğenilirlik Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması}, volume={12}, number={46}, publisher={Journal of Yaşar University}, author={Dr. Zeki YÜKSEKBİLGİLİ}, year={2017}, pages={171–180} }
APA
KOPYALA
Dr. Zeki YÜKSEKBİLGİLİ. (2017). Marka Beğenilirlik Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması (Vol. 12, pp. 171–180). Vol. 12, pp. 171–180. Journal of Yaşar University.
MLA
KOPYALA
Dr. Zeki YÜKSEKBİLGİLİ. Marka Beğenilirlik Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması. no. 46, Journal of Yaşar University, 2017, pp. 171–80.