Journal of Yaşar University
Marka Beğenilirlik Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması
Yazarlar: Zeki YÜKSEKBİLGİLİ
Cilt 12 , Sayı 46 , 2017 , Sayfalar 171 - 180
Konular:-
Anahtar Kelimeler:-
Özet: Bu araştırmada bir markanın kullanıcısı tarafından beğenilirliğini firma seviyesinde ölçmek üzere geliştirilen Marka Beğenilirlik Ölçeğinin (MBİ) Türkçeye uyarlanması amaçlanmaktadır. Araştırmaya kolayda örnekleme ile seçilen, 1568 denek katılmıştır (n=1568). Araştırma kapsamında ölçme aracı Türkçeye çevrilmiştir. Ölçme aracının yapı geçerliği Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) ile test edilmiştir. Ölçeğin tümüne ilişkin iç tutarlık katsayısı α = .85’tir. Sonuç olarak 12 maddelik ve 4 boyutlu ölçme aracı, Türk araştırmacıların kullanımına hazır hâle getirilmiştir.
ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
KAYNAK GÖSTER
BibTex
@article{2017, title={Marka Beğenilirlik Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması}, volume={12}, number={46}, publisher={Journal of Yaşar University}, author={Dr. Zeki YÜKSEKBİLGİLİ}, year={2017}, pages={171–180} }
APA
Dr. Zeki YÜKSEKBİLGİLİ. (2017). Marka Beğenilirlik Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması (Vol. 12, pp. 171–180). Vol. 12, pp. 171–180. Journal of Yaşar University.
MLA
Dr. Zeki YÜKSEKBİLGİLİ. Marka Beğenilirlik Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması. no. 46, Journal of Yaşar University, 2017, pp. 171–80.