Journal of Yaşar University

Journal of Yaşar University

TÜKETİCİNİN ÇEVRİMİÇİ DAVRANIŞSAL REKLAMLARA TIKLAMA KARARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER

Yazarlar: Büşra KUTLU KARABIYIK, Ece ARMAĞAN

Cilt 12 , Sayı 47 , 2017 , Sayfalar 202 - 215

Konular:-

Anahtar Kelimeler:-

Özet: Çevrimiçi davranışsal reklamcılık (ÇDR) kişilerin çevrimiçi aktiviteleri izlenerek kişiye özel reklamlar sunulması stratejisidir. Çalışmanın amacı tüketicinin ÇDR’lere karşı cevap verme davranışını ölçebilmek ve ÇDR’lerin etkililiğini yorumlayabilmektir. Buna göre; tüketicilerin çevrimiçi davranışsal reklamcılığı görüntüleme kararı; çevrimiçi davranışsal reklamın içerik özelliklerinin tüketiciye hitap etmesi ile pozitif ilişkili, çevrimiçi davranışsal reklamcılığa maruz kalan tüketicinin mahremiyet endişesi ile ilişkisiz bulunmuştur. Aynı zamanda çevrimiçi reklamcılık uygulamalarına ilişkin güven duygusu ile kişilerin çevrimiçi reklamcılık sebebi ile hissettikleri mahremiyet kaygıları arasında zıt yönlü bir ilişki bulunduğu ve tüketiciler tarafından çevrimiçi davranışsal reklamcılığa dair sahip olunan bilgilerin mahremiyet endişesi ile ilişkisiz olduğu sonucuna ulaşılmıştır


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={TÜKETİCİNİN ÇEVRİMİÇİ DAVRANIŞSAL REKLAMLARA TIKLAMA KARARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER}, volume={12}, number={47}, publisher={Journal of Yaşar University}, author={Büşra KUTLU KARABIYIK,Ece ARMAĞAN}, year={2017}, pages={202–215} }
APA
KOPYALA
Büşra KUTLU KARABIYIK,Ece ARMAĞAN. (2017). TÜKETİCİNİN ÇEVRİMİÇİ DAVRANIŞSAL REKLAMLARA TIKLAMA KARARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER (Vol. 12, pp. 202–215). Vol. 12, pp. 202–215. Journal of Yaşar University.
MLA
KOPYALA
Büşra KUTLU KARABIYIK,Ece ARMAĞAN. TÜKETİCİNİN ÇEVRİMİÇİ DAVRANIŞSAL REKLAMLARA TIKLAMA KARARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER. no. 47, Journal of Yaşar University, 2017, pp. 202–15.