Journal of Yaşar University

Journal of Yaşar University

The Relationship Between Service Orientation and Five Factor Personality Traits: A Study on Hotel Employees

Yazarlar: Ömer Akgün Tekin

Cilt 12 , Sayı 48 , 2017 , Sayfalar 272 - 283

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Otel Çalışanları,Hizmet Odaklılık,Beş Faktör Kişilik Özellikler

Özet: Otelcilik sektöründe sürdürülebilir rekabet üstünlüğünün sağlanmasındaönemli faktörlerden biri hizmet olgusudur. Sunulan hizmetin memnuniyet sağlamasında hizmetin niteliği kadar sunucunun hizmet odaklılığı, yetenekleri ve diğer bireysel özellikleri de önemlidir. Çünkü hizmet doğası itibariyle sunucusuna bağımlı olup, bireysel niteliklerinden ciddi düzeyde etkilenebilen bir olgudur. Sunucunun tutum ve davranışlarına yön veren bireysel niteliklerden biri de şüphesiz kişilik özellikleridir ve kişilik özellikleri ile hizmet odaklılık arasında da bir etkileşimin olması muhtemeldir. Bu araştırmada bireylerin hizmet verme eğilimleri hakkında fikir veren hizmet odaklılıkları ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkileri incelemek temel amaç olarak belirlenmiştir. Öte yandan araştırmada çalışanların hizmet odaklılıkları ile demografik ve kişisel özellikleri arasındaki ilişkiler de incelenmiştir. Araştırma Ankara'daki beş yıldızlı otellerin çeşitli departmanlarında çalışan 186 kişi üzerinde nicel yöntemler kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda otel çalışanlarının hizmet odaklılık tutumları ile açıklık kişilik özelliği arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiş, hizmet odaklılık tutumunun çalışanların cinsiyetlerine, eğitim düzeylerine, turizm mezuniyetlerine ve aylık gelir düzeylerine göre farklılaştığı görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={The Relationship Between Service Orientation and Five Factor Personality Traits: A Study on Hotel Employees}, volume={12}, number={48}, publisher={Journal of Yaşar University}, author={Ömer Akgün Tekin}, year={2017}, pages={272–283} }
APA
KOPYALA
Ömer Akgün Tekin. (2017). The Relationship Between Service Orientation and Five Factor Personality Traits: A Study on Hotel Employees (Vol. 12, pp. 272–283). Vol. 12, pp. 272–283. Journal of Yaşar University.
MLA
KOPYALA
Ömer Akgün Tekin. The Relationship Between Service Orientation and Five Factor Personality Traits: A Study on Hotel Employees. no. 48, Journal of Yaşar University, 2017, pp. 272–83.