Journal of Yaşar University
Yazarlar: Ömer Akgün Tekin
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:Otel Çalışanları,Hizmet Odaklılık,Beş Faktör Kişilik Özellikler
Özet: Otelcilik sektöründe sürdürülebilir rekabet üstünlüğünün sağlanmasındaönemli faktörlerden biri hizmet olgusudur. Sunulan hizmetin memnuniyet sağlamasında hizmetin niteliği kadar sunucunun hizmet odaklılığı, yetenekleri ve diğer bireysel özellikleri de önemlidir. Çünkü hizmet doğası itibariyle sunucusuna bağımlı olup, bireysel niteliklerinden ciddi düzeyde etkilenebilen bir olgudur. Sunucunun tutum ve davranışlarına yön veren bireysel niteliklerden biri de şüphesiz kişilik özellikleridir ve kişilik özellikleri ile hizmet odaklılık arasında da bir etkileşimin olması muhtemeldir. Bu araştırmada bireylerin hizmet verme eğilimleri hakkında fikir veren hizmet odaklılıkları ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkileri incelemek temel amaç olarak belirlenmiştir. Öte yandan araştırmada çalışanların hizmet odaklılıkları ile demografik ve kişisel özellikleri arasındaki ilişkiler de incelenmiştir. Araştırma Ankara'daki beş yıldızlı otellerin çeşitli departmanlarında çalışan 186 kişi üzerinde nicel yöntemler kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda otel çalışanlarının hizmet odaklılık tutumları ile açıklık kişilik özelliği arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiş, hizmet odaklılık tutumunun çalışanların cinsiyetlerine, eğitim düzeylerine, turizm mezuniyetlerine ve aylık gelir düzeylerine göre farklılaştığı görülmüştür.