Journal of Yaşar University
Yazarlar: İsmail KIZILIRMAK, Onur Cüneyt KAHRAMAN, İbrahim ÇİFÇİ
Konular:Sosyal
DOI:10.19168/jyasar.326905
Anahtar Kelimeler:E-broşür,Tur,Günübirlik
Özet: E-broşürler, günümüzde tur pazarlamasında önemli bir iletişim aracıdır. Bir turistik destinasyonun tercihinde önemli bir etken olan e-broşürler, turist tercihlerini etkileyebilmektedir. Bu araştırmanın amacı, Karadeniz Bölgesine gerçekleştirilen günübirlik turların e-broşür içeriklerini inceleyerek, bu broşürlerin Karadeniz Bölgesini nasıl yansıttığını belirleyebilmektir. Araştırma örneklemini Karadeniz Bölgesine günübirlik tur düzenleyen 46 seyahat acentası oluşturmaktadır. 46 seyahat acentasının düzenlediği toplam 140 tur çalışma sahasını oluşturmaktadır. İncelenen turların öncelikle, kodlama yöntemi ile içerikleri analiz edilmiştir. Gerçekleştirilen kodlama sonucunda 10 boyut oluşmuştur. Daha sonrasında gerçekleştirilen kodlar, SPSS’e girilerek frekans ve yüzde değerleri tablolaştırılmıştır. Araştırma sonucunda, seyahat sigortası gibi önemli bir unsurun e-broşürlerde yeterli miktarda kullanılmadığı görülmüş ve rehber bilgisinin turistler üzerinde önemli bir çekicilik unsuru olmasına rağmen incelenen tur e-broşürlerinde fazla yer almadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, Karadeniz Bölgesinin doğal ve kültürel değerlerinin e-broşürlerde oldukça az yansıtıldığı diğer önemli bir sonuçtur.