Journal of Yaşar University
Yazarlar: Serkan TÜRKMEN, Lütfi ATAY, Ezgi TÜRKMEN
Konular:Sosyal
DOI:10.19168/jyasar.330474
Anahtar Kelimeler:Destinasyon Kişiliği,Ziyaret Memnuniyeti,Davranışsal Niyetler,Çanakkale
Özet: Turizm yazınında marka kişiliği kavramı yerine kullanılan destinasyon kişiliği, destinasyon markalaşmasınınönemli bileşenlerinden biri olarak kabul edilmektedir. Bu çalışmanın amacı, Çanakkale’nin yerli turistler tarafından algılanan destinasyon kişiliğini tespit etmek ve destinasyon kişiliği, ziyaret memnuniyeti ve davranışsal niyetler arasındaki ilişkileri incelemektir. Çalışma sonunda, Çanakkale’nin destinasyon kişiliği “yetkinlik-seçkinlik, samimiyet, güven ve heyecan” olmak üzere dört boyutta ortaya çıkmıştır. Destinasyon kişiliğinin ziyaret memnuniyeti ve davranışsal niyetler üzerinde olumlu bir etkisinin olduğu ortaya çıkmıştır. Ziyaret memnuniyetinin de davranışsal niyetler üzerinde olumlu bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.