Journal of Yaşar University
Yazarlar: Güney ÇETİNKAYA, Merve KAPLAN, Ece ÖMÜRİŞ
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:Golf Turizmi,Seyahat Motivasyonu,İtici ve Çekici Faktörler,Belek-An
Özet: Golf turizmi, turizm endüstrisi içerisinde hızlı büyüyen alanlardan biridir ve turizm endüstrisinin önemli bir bileşeni haline gelmiştir. Bu turizm ürünü, turizm faaliyetlerinin bütün bir yıla yayılmasına katkı sağlarken yerel ekonomiye de kalkındırmaktadır. Antalya-Belek bölgesi de golf turizmi açısından oldukça fazla talep gören bir destinasyondur. Bu araştırmanın amacı, Antalya-Belek destinasyonunun golf turizmi açısından tercih edilme ve bölgeye gelen ziyaretçilerin bu etkinliğe katılıma nedenlerini golf turizmi arzını yaratan yöneticilerin bakışıyla belirlemektir. Veri toplama işlemi, nitel araştırma yöntemleri içerisinde sıklıkla tercih edilen mülakat tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmadan elde edilen veriler araştırmacılar tarafından Maxqda 18 analiz programına girilerek analiz edilmiştir. Analiz aşamasında, veriler turizme yönelik motivasyon çalışmalarında sıklıkla kullanılan Crompton’ın itici ve çekici faktörler modeli çerçevesinde düzenlenmiştir. Çalışma sonuçlarına göre, Belek destinasyonunun golf turizmine yönelik tercih edilme nedenleri; destinasyonun fiziksel özellikleri, sunulan hizmet ve olanaklar, destinasyonda bulunan tesisler ve ulaşılabilirliktir. Bölgeye gelen ziyaretçilerin bu etkinliğe katılıma nedenleri ise, fiziksel aktivite ve sağlık, rutin yaşamdan uzaklaşma ve sosyal çevredir. Bu çalışma sonuçları, Belek destinasyonundaki golf turizm pazarının daha iyi anlaşılmasına olanak sağlayabilir. Bu sayede bölgede yapılacak golf turizmine yönelik planlama çalışmalarına katkı sağlanabileceği düşünülmektedir.