Journal of Yaşar University
Yazarlar: Mustafa Tevfik KARTAL, Özer DEPREN, Serpil KILIÇ DEPREN
Konular:-
DOI:10.19168/jyasar.447919
Anahtar Kelimeler:Bankacılık,Psikolojik Taciz,Faktör Analizi,Lojistik Regresyon,Türkiye
Özet: Bu çalışma günümüz iş hayatında önemli bir sorun haline gelen mobbing’in bankacılık sektöründe araştırılması amacı ile hazırlanmıştır. Belirtilen amaca ulaşılabilmesi için 213 kişinin katılımı ile anket çalışması yapılmıştır. Çalışma sonucunda katılımcıların %90,61’inin son 1 yıl içinde mobbing’e maruz kaldıkları tespit edilmiştir. Ayrıca %97,50 oranında kişilerin egoları ve %66,88 oranında ülkedeki işsizlik mobbing’e neden olmaktadır. Katılımcıların %50’sinin mobbing sonucunda şikâyet etmeden çalışmaya devam ettikleri ve mobbing’le mücadelede bankanın mobbing’e yaklaşımınınönemli etken faktör olduğu belirlenmiştir. Mobbing’le mücadelede rol alması beklenen iç denetim ve iç kontrol bölümlerinde mobbing yaşanması ise çalışmanınçarpıcı bulgusudur. Bankalarda mobbing’in önlenmesi için mobbing vakalarının yönetim kurulu bünyesinde oluşturulacak etik komiteler tarafından ele alınması önerilmiş olup çalışmamızda belirtilen hususlar mobbing’in önlenmesi konusunda bankalara yol gösterici olacaktır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.