Journal of Yaşar University
Yazarlar: Elem Demir
Konular:-
DOI:10.19168/jyasar.376916
Anahtar Kelimeler:Marka Kişiliği,Ülke Marka Kişiliği,İsveç,Türkiye
Özet: Bu çalışmanın temel amacı, Türkiye marka kişiliğinin İsveç vatandaşları tarafından nasıl algılandığını belirlemektir. Bu kapsamda, İsveç vatandaşlarının Türkiye’yi daha önce ziyaret etme/etmeme durumları ve demografik özellikleri ile ülke marka kişiliği arasındaki ilişkiyi ortaya koymak hedeflenmiştir. Çalışma anket yöntemiyle 396 denekle gerçekleşmiştir. Elde edilen verilere SPSS paket programı ile faktör analizi, t-test ve ANOVA testleri uygulanmıştır. Araştırma sonucunda ülke marka kişiliği faktörlerinin katılımcılar arasında farklı algılandığı tespit edilmiştir.