Journal of Yaşar University

Journal of Yaşar University

Kurumsal İtibar ve Kuramsal Temelleri

Yazarlar: Belgin BAHAR

Cilt 14 , Sayı 55 , 2019 , Sayfalar 226 - 236

Konular:Sosyal

DOI:10.19168/jyasar.483063

Anahtar Kelimeler:Kurumsal itibar,Işaret teorisi,Meşruiyet teorisi,Kaynak tabanlı görüş,Paydaş teorisi

Özet: Günümüzün yoğun rekabet ortamında kurumsal itibar, şirketler için önemli bir rekabet üstünlüğü sağlama unsuru olarak stratejik yönetim sürecinde yer almaktadır. Artık uzun dönemli ve sürdürülebilir başarı hedefleyen şirketler itibar yönetimi ve kurumsal sosyal sorumluluk gibi konulara daha önem vermeye başlamışlardır. Bu makalenin amacı kurumsal itibar kavramını irdeleyerek, yönetimsel açıdan önemini ve etkilerini incelemektir. Bu bağlamda kurumsal itibarın, yazında temellendirildiği kuramlar yardımıyla nasıl açıklanıp anlamlandırıldığı tartışılmıştır. Çalışma sonucunda, farklı disiplinler ve kuramsal temellendirmeler baz alındığında itibarın örgütsel etki ve sonuçlarının değiştiği görülmüştür. Ayrıca yeni bir itibar oluşum modeli önerilerek çeşitli teoriler birleştirilmeye çalışılmıştır. Kuramların itibarın nasıl oluştuğunu ve teoriler tarafından ne şekilde açıkladığını anlamak özellikle kurumsal itibar yönetimi açısından da önem taşımaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Kurumsal İtibar ve Kuramsal Temelleri}, volume={14}, number={55}, publisher={Journal of Yaşar University}, author={Belgin BAHAR}, year={2019}, pages={226–236} }
APA
KOPYALA
Belgin BAHAR. (2019). Kurumsal İtibar ve Kuramsal Temelleri (Vol. 14, pp. 226–236). Vol. 14, pp. 226–236. Journal of Yaşar University.
MLA
KOPYALA
Belgin BAHAR. Kurumsal İtibar ve Kuramsal Temelleri. no. 55, Journal of Yaşar University, 2019, pp. 226–36.