Journal of Yaşar University

Journal of Yaşar University

Otel Yöneticilerinin 2016 Türkiye Turizm Krizine İlişkin Öngörüleri ve Kriz Yönetim Uygulamaları

Yazarlar: Yildirim YILMAZ, Caner ÜNAL, Aslihan DURSUN

Cilt 14 , Sayı 56 , 2019 , Sayfalar 468 - 488

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:2016 Tourism Crisis in Turkey,Crisis Readiness Precautions,Crisis Management,Content Analysis

Özet: In 2016, the tourism crisis realized in Turkey has had an impact upon hotel businesses, rendering notably Russian market-oriented service and obliged managers of the hotels to seek solutions to survive in the crisis. Hotel managers have taken a number of measures in an effort to increase the occupancy rates to reasonable levels and maintain their operating activities in the usual way. The aim of this study is to reveal the crisis management implementations of hotel managers during the most severe tourism crisis that Turkey faced for the last two decades. To that end, crisis management implementations of 112 hotel managers in Antalya, which were supposed to prevent hotels from adverse impacts of crisis, were examined by content analysis method. According to the findings of the study, implementations of “Marketing” (54.8%) are the most extensive measures taken by hotel enterprises in preparation for crisis followed by “Human Resource” (18.9%), “Cost” (14.2%), “Quality”, (7.4%), and “Customer” (4.7%).


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Otel Yöneticilerinin 2016 Türkiye Turizm Krizine İlişkin Öngörüleri ve Kriz Yönetim Uygulamaları}, volume={14}, number={56}, publisher={Journal of Yaşar University}, author={Yildirim YILMAZ,Caner ÜNAL,Aslihan DURSUN}, year={2019}, pages={468–488} }
APA
KOPYALA
Yildirim YILMAZ,Caner ÜNAL,Aslihan DURSUN. (2019). Otel Yöneticilerinin 2016 Türkiye Turizm Krizine İlişkin Öngörüleri ve Kriz Yönetim Uygulamaları (Vol. 14, pp. 468–488). Vol. 14, pp. 468–488. Journal of Yaşar University.
MLA
KOPYALA
Yildirim YILMAZ,Caner ÜNAL,Aslihan DURSUN. Otel Yöneticilerinin 2016 Türkiye Turizm Krizine İlişkin Öngörüleri ve Kriz Yönetim Uygulamaları. no. 56, Journal of Yaşar University, 2019, pp. 468–88.