Journal of Yaşar University
Yazarlar: Seden DOĞAN, İsmail ERKAN
Konular:Sosyal
DOI:10.19168/jyasar.633557
Anahtar Kelimeler:Sosyal Medya,Metafor Analizi,İşletme,Sosyal Medya Pazarlaması,Turizm Öğrencileri
Özet: Bu çalışmanın amacı Z kuşağının sosyal medya kavramına yönelik algılarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda metafor analizine başvurulmuş, turizm fakültesinde lisans eğitimi alan 99 öğrenciden elde edilen veriler incelenmiştir. Analiz sonucunda 53 geçerli metafor tespit edilmiş, bu metaforlardan 19’unun olumlu, 34’ünün olumsuz anlam içerdiği tespit edilmiştir. Olumlu metaforlar arasındaçok kullanılan ifadeler “dünya”, “hayat”, “bağ” gibi kelimeler iken, olumsuz metaforlar arasındaçok kullanılan ifadelerin “kuyu”, bulaşıcı hastalık”, “girdap” gibi kelimelerin olduğu tespit edilmiştir. Çalışmanın sonuçları hem teorik hem de pratik açıdan değerlendirilmiştir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.