Journal of Yaşar University

Journal of Yaşar University

Olumsuz Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama İletişimine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi: Z kuşağı Örneklemi

Yazarlar: Hazal BİZTATAR, Eda YAŞA ÖZELTÜRKAY, Deniz YALÇINTAŞ

Cilt 14 , Sayı - , 2019 , Sayfalar 115 - 123

Konular:Sosyal

DOI:10.19168/jyasar.621096

Anahtar Kelimeler:Olumsuz Deneyim,Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama,Sosyal Medya,Z Kuşağı

Özet: Çalışmada Z kuşağı (1995 yılı ve sonrası doğan) tüketicilerinin olumsuz elektronik ağızdan ağıza pazarlama iletişimine etki eden faktörlerin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, 318 Z kuşağı tüketicisi ile yüzyüze anket formları aracılığıyla toplanan veriler SPSS 20 istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiki analizler, geçerlilik ve güvenilirlik analizleri ve çoklu doğrusal regresyon analizlerinden yararlanılmıştır. Yapılan faktör analizi sonucu olumsuz elektronik ağızdan ağıza pazarlama iletişimine etki eden beş boyut ortaya çıkmış olup, bu boyutlar teknolojik beceri ve sosyal medya, aile ve akran etkisi, elektronik ağızdan ağıza pazarlama deneyimi ve elektronik posta iletişimi başlıklarıyla literatüre dayalı olarak adlandırılmıştır. Çalışmanın bulgularında tüketicilerin, olumsuz elektronik ağızdan ağıza pazarlama yapma iletişimine etki eden faktörler teknolojik beceri ve sosyal medya, elektronik ağızdan ağıza pazarlama deneyimi ile elektronik posta iletişimi tercihi iken, aile ve akran etkisinin olumsuz elektronik ağıza ağıza pazarlamaya etkisinin olmadığı ortaya çıkmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Olumsuz Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama İletişimine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi: Z kuşağı Örneklemi}, volume={14}, publisher={Journal of Yaşar University}, author={Hazal BİZTATAR,Eda YAŞA ÖZELTÜRKAY,Deniz YALÇINTAŞ}, year={2019}, pages={115–123} }
APA
KOPYALA
Hazal BİZTATAR,Eda YAŞA ÖZELTÜRKAY,Deniz YALÇINTAŞ. (2019). Olumsuz Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama İletişimine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi: Z kuşağı Örneklemi (Vol. 14, pp. 115–123). Vol. 14, pp. 115–123. Journal of Yaşar University.
MLA
KOPYALA
Hazal BİZTATAR,Eda YAŞA ÖZELTÜRKAY,Deniz YALÇINTAŞ. Olumsuz Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama İletişimine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi: Z Kuşağı Örneklemi. Journal of Yaşar University, 2019, pp. 115–23.