Journal of Yaşar University

Journal of Yaşar University

Türkçe Metinlerde Duygu Analizi

Yazarlar: Sinem TOKCAER

Cilt 16 , Sayı 63 , 2021 , Sayfalar 1514 - 1534

Konular:Sosyal

DOI:10.19168/jyasar.928843

Anahtar Kelimeler:Duygu Analizi,Doğal Dil İşleme,Duygu Sınıflandırması,Duygu Polaritesi

Özet: Günümüzde yaygınlaşan internet ve sosyal medya kullanımının artmasıyla ortaya çıkan büyük verinin, analiz edilerek anlamlı bilgiye dönüştürülmesi oldukça büyük bir öneme sahiptir. Duygu analizinde ise, bir metin içerisinde fikir içeren verinin sistematik olarak incelenmesi ve metne dair duygu kategorisinin ve duygu polaritesinin belirlenmesi sürecidir. Sadece dil biliminde değil, finansal piyasalar, pazarlama ve sosyal medya analizi gibi birçok farklı alanda sıklıkla duygu analizi yaklaşımları kullanılmaktadır. İngilizcenin dünyada konuşulan ortak dil olması sebebiyle, literatürde İngilizce metinler üzerine yapılmış birçok duygu analizi çalışması bulunmaktadır. Ancak, Türkçe metinlerde duygu analizi hâlen geliştirilmeye açık bir araştırma alanıdır. Bu çalışmada, Türkçe metinlerde duygu analizi literatürü incelenerek, literatürde sıklıkla kullanılan yöntemler, açık kaynaklı kütüphaneler ve veri tabanları ortaya konulmuş ve araştırmaya açık konular irdelenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Türkçe Metinlerde Duygu Analizi}, volume={16}, number={1514–1534}, publisher={Journal of Yaşar University}, author={Sinem TOKCAER}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Sinem TOKCAER. (2021). Türkçe Metinlerde Duygu Analizi (Vol. 16). Vol. 16. Journal of Yaşar University.
MLA
KOPYALA
Sinem TOKCAER. Türkçe Metinlerde Duygu Analizi. no. 1514–1534, Journal of Yaşar University, 2021.