Journal of Yaşar University

Journal of Yaşar University

Retaining the Best Talents: The Impact of Employer Branding and Psychological Capital

Yazarlar: Büşra MÜCELDİLİ, Berivan TATAR, Oya ERDİL

Cilt 16 , Sayı 63 , 2021 , Sayfalar 1414 - 1429

Konular:Sosyal

DOI:10.19168/jyasar.831993

Anahtar Kelimeler:Destekleyici örgüt kültürü,Psikolojik sermaye,İşveren markası,İşte kalma niyeti

Özet: İşveren markası kavramı, en iyi yetenekleri kuruma çekme ve elde tutmadaki rolü nedeniyle çeşitli disiplinlerdeki araştırmacıların büyük ilgisini çekmiştir. Ancak çok az çalışma, işveren markasının mevcut çalışan davranışları üzerindeki etkisini incelemiştir. Bu bağlamda çalışmanın amacı, işveren markasının öncül ve ardıllarını incelemektir. Araştırmaya konu olan hipotezler, yapısal eşitlik modellemesi ve 289 beyaz yakalı çalışandan elde edilen verilerle test edilmiştir. Sonuçlar şunu göstermektedir: (1) destekleyici örgüt kültürü, işveren markasıyla pozitif olarak ilişkilidir; (2) işveren markası, işte kalma niyetiyle pozitif olarak ilişkilidir; (3) işveren markası, destekleyici örgüt kültürü ve işte kalma niyeti arasındaki ilişkiye aracılık etmektedir. Ek olarak psikolojik sermaye, işveren markası ile işte kalma niyeti arasındaki ilişkide düzenleyici etkiye sahiptir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Retaining the Best Talents: The Impact of Employer Branding and Psychological Capital}, volume={16}, number={1414–1429}, publisher={Journal of Yaşar University}, author={Büşra MÜCELDİLİ,Berivan TATAR, Oya ERDİL}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Büşra MÜCELDİLİ,Berivan TATAR, Oya ERDİL. (2021). Retaining the Best Talents: The Impact of Employer Branding and Psychological Capital (Vol. 16). Vol. 16. Journal of Yaşar University.
MLA
KOPYALA
Büşra MÜCELDİLİ,Berivan TATAR, Oya ERDİL. Retaining the Best Talents: The Impact of Employer Branding and Psychological Capital. no. 1414–1429, Journal of Yaşar University, 2021.