Journal of Yaşar University
Yazarlar: Deniz AKGÜL
Konular:Sosyal
DOI:10.19168/jyasar.903912
Anahtar Kelimeler:Bebek,Anne,Genişletilmiş benlik,Statü tüketimi,IOS Ölçeği
Özet: Statü tüketimi sosyal medya ile birlikte bir tüketim çılgınlığına dönüşmüştür. Bu etki özellikle hamile kadınlarda veya ilk bebeği olan annelerde görülmektedir. Bu anneler bebekleri için en organik, doğal, özgün ve çekici ürünü satın almakta ve bunu sosyal medya hesaplarından paylaşmaktadır. Aynı zamanda, bu anneler bebeklerini kendi benliklerinin bir uzantısı olarak görerek yeni kimlikleri ile benliklerini genişletmektedirler. Bu kapsamda, çalışmanın temel amacı, genişletilmiş benlik ve statü tüketimi teorileri aracılığı ile bu annelerin bebekleri için yapmış oldukları satın almaları değerlendirmektir. Çalışma için karma yöntem benimsenmiştir. Bunun için hem anket hem de derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Anket sonuçlarına bakıldığında annelerin bebeklerini kendi yansımaları olarak gördüğü anlaşılmaktadır. Bununla birlikte, yaptıkları harcamaların statü tüketimi olduğunu kabul etmemektedirler. Ancak, derinlemesine inildiğinde daha dürüst cevaplara ulaşılmış; annelerin bir sosyal grup tarafından kabul edilme ve en iyi anne olma arzusunun onları statü tüketimine yönlendirdiği derinlemesine görüşme sonuçlarından anlaşılmıştır.