Journal of Yaşar University

Journal of Yaşar University

Economics Education in Turkey: Places of The History of Economic Thought and Economic History Courses in The Curricula

Yazarlar: Fatma Zişan KARA, Hüsnü BİLİR

Cilt 16 , Sayı 64 , 2021 , Sayfalar 1872 - 1886

Konular:Sosyal

DOI:10.19168/jyasar.987286

Anahtar Kelimeler:İktisat eğitimi,İktisadi düşünce tarihi,İktisat tarihi,Neoklasik iktisat

Özet: İktisat eğitimi özellikle yirminci yüzyılın başlarından itibaren iktisat disiplinindeki hâkim öğreti haline gelen neoklasik iktisat aracılığı ile halefi olduğu klasik ekonomi politiğin aksine, tarih, etik, felsefe, sosyoloji, psikoloji gibi disiplinlerden uzaklaşarak, fizik ve mekanik gibi doğa bilimlerini kendisine örnek alarak ilerlemektedir. İktisat eğitimini matematik ve ekonometri ağırlıklı organize etmek ve diğer sosyal bilim alanlarından uzaklaştırmak bu temel problemi derinleştirmektedir. Türkiye’de iktisat eğitiminde matematiksel, istatistiksel ve ekonometrik yöntemlerin ön planda olduğunu ve tarih, sosyoloji, felsefe gibi diğer sosyal bilim alanlarının iktisat müfredatında yeterince yer bulamadığını söylemek mümkün görünmektedir. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki üniversitelerin iktisat müfredatlarını incelemek ve iktisadi düşünce tarihi, iktisat tarihi gibi derslere müfredatlarda ne kadar yer ayrıldığını tespit etmektir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Economics Education in Turkey: Places of The History of Economic Thought and Economic History Courses in The Curricula}, volume={16}, number={1872–1886}, publisher={Journal of Yaşar University}, author={Fatma Zişan KARA,Hüsnü BİLİR}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Fatma Zişan KARA,Hüsnü BİLİR. (2021). Economics Education in Turkey: Places of The History of Economic Thought and Economic History Courses in The Curricula (Vol. 16). Vol. 16. Journal of Yaşar University.
MLA
KOPYALA
Fatma Zişan KARA,Hüsnü BİLİR. Economics Education in Turkey: Places of The History of Economic Thought and Economic History Courses in The Curricula. no. 1872–1886, Journal of Yaşar University, 2021.