Journal of Yaşar University

Journal of Yaşar University

Y Kuşağının Markaların Sosyal Medya Kullanımlarına İlişkin Algılarının Marka Değeri Üzerindeki Etkisi: Giyim Markaları Üzerine Bir Araştırma

Yazarlar: Vehbi GORGULU, Cansu DEĞERLİ

Cilt 16 , Sayı 64 , 2021 , Sayfalar 1682 - 1699

Konular:Sosyal

DOI:10.19168/jyasar.795045

Anahtar Kelimeler:Marka,Marka Değeri,Sosyal Medya,Sosyal Medya Pazarlaması,Y Kuşağı

Özet: Bu araştırmada, Y kuşağının giyim markalarının sosyal medya kullanımlarına ilişkin algılarının marka değeri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu bağlamda öncelikle marka, marka değeri ve marka bileşenleri üzerine sosyal medya bağlamında literatür taraması değerlendirilmiştir. Ardından birincil veriler elde etmek için bir anket formu hazırlanmıştır. Marka değerini ölçmek üzere Aaker (1996) tarafından oluşturulan, Yoo ve Dunthu (2001) tarafından geliştirilen 14 maddelik Marka Değeri Ölçeği kullanılmıştır. Sosyal medya algısını ölçmek üzere Kim ve Ko (2012) tarafından geliştirilen 11 maddelik Algılanan Sosyal Medya Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma 267 Y kuşağı mensubu üzerinde gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, algılanan sosyal medyanın, marka değerinin boyutları olan marka sadakati, genel marka değeri, marka farkındalığı ve algılanan kaliteyi orta düzeyde, pozitif yönlü ve anlamlı şekilde etkilemekte olduğu tespit edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Y Kuşağının Markaların Sosyal Medya Kullanımlarına İlişkin Algılarının Marka Değeri Üzerindeki Etkisi: Giyim Markaları Üzerine Bir Araştırma}, volume={16}, number={1682–1699}, publisher={Journal of Yaşar University}, author={Vehbi GORGULU,Cansu DEĞERLİ}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Vehbi GORGULU,Cansu DEĞERLİ. (2021). Y Kuşağının Markaların Sosyal Medya Kullanımlarına İlişkin Algılarının Marka Değeri Üzerindeki Etkisi: Giyim Markaları Üzerine Bir Araştırma (Vol. 16). Vol. 16. Journal of Yaşar University.
MLA
KOPYALA
Vehbi GORGULU,Cansu DEĞERLİ. Y Kuşağının Markaların Sosyal Medya Kullanımlarına İlişkin Algılarının Marka Değeri Üzerindeki Etkisi: Giyim Markaları Üzerine Bir Araştırma. no. 1682–1699, Journal of Yaşar University, 2021.