Journal of Yaşar University
Yazarlar: Onur İÇÖZ, Tuğrul GÜNAY
Konular:Sosyal
DOI:10.19168/jyasar.799866
Anahtar Kelimeler:Paylaşım Ekonomisi,Airbnb,Sosyal Değişim Teorisi,Müşteri Sadakati
Özet: Airbnb gibi oda paylaşım platformları dünyanın her yerinde ziyaretçiler tarafından yaygın olarak kullanılmaktadır ve bu hizmetlerin farklı yönlerini inceleyen birçok çalışma bulunmaktadır. Ancak bu sektörde hizmet kalitesi (SQ), müşteri memnuniyeti (CS), güven ve sadakat (CL) gibi boyutlar arasındaki ilişkiler henüz birlikte çalışılmamıştır. Bu araştırma, Airbnb hizmetlerindeki hizmet kalitesi aracılığıyla müşteri sadakatini araştırmaya odaklanmaktadır. Bu amaçla bir alan araştırması gerçekleştirilmiş ve araştırma verileri İzmir iline yaptıkları ziyaretlerde Airbnb hizmetlerini kullanan ziyaretçilerden elde edilmiştir. Bu veriler, yapısal eşitlik modellemesi (YEM) kullanılarak doğrulayıcı faktör analizi ile analiz edilmiştir. Sonuçlar, müşteri sadakati ile hizmet kalitesi, müşteri memnuniyeti ve güveni arasında pozitif bir ilişki olduğunu ve literatürdeki önceki bulgularla uyumlu olduğunu göstermektedir. Araştırma sonuçları, aynı zamanda oda paylaşım platformlarının, daha iyi hizmet kalitesi sunumu ile misafir beklentilerinin karşılanarak müşteri sadakatinin sağlanabileceğini de göstermektedir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.