Journal of Yaşar University

Journal of Yaşar University

Creating Customer Loyalty Through Service Quality for Airbnb Services: The Case of Izmir

Yazarlar: Onur İÇÖZ, Tuğrul GÜNAY

Cilt 16 , Sayı - , 2021 , Sayfalar 69 - 81

Konular:Sosyal

DOI:10.19168/jyasar.799866

Anahtar Kelimeler:Paylaşım Ekonomisi,Airbnb,Sosyal Değişim Teorisi,Müşteri Sadakati

Özet: Airbnb gibi oda paylaşım platformları dünyanın her yerinde ziyaretçiler tarafından yaygın olarak kullanılmaktadır ve bu hizmetlerin farklı yönlerini inceleyen birçok çalışma bulunmaktadır. Ancak bu sektörde hizmet kalitesi (SQ), müşteri memnuniyeti (CS), güven ve sadakat (CL) gibi boyutlar arasındaki ilişkiler henüz birlikte çalışılmamıştır. Bu araştırma, Airbnb hizmetlerindeki hizmet kalitesi aracılığıyla müşteri sadakatini araştırmaya odaklanmaktadır. Bu amaçla bir alan araştırması gerçekleştirilmiş ve araştırma verileri İzmir iline yaptıkları ziyaretlerde Airbnb hizmetlerini kullanan ziyaretçilerden elde edilmiştir. Bu veriler, yapısal eşitlik modellemesi (YEM) kullanılarak doğrulayıcı faktör analizi ile analiz edilmiştir. Sonuçlar, müşteri sadakati ile hizmet kalitesi, müşteri memnuniyeti ve güveni arasında pozitif bir ilişki olduğunu ve literatürdeki önceki bulgularla uyumlu olduğunu göstermektedir. Araştırma sonuçları, aynı zamanda oda paylaşım platformlarının, daha iyi hizmet kalitesi sunumu ile misafir beklentilerinin karşılanarak müşteri sadakatinin sağlanabileceğini de göstermektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Creating Customer Loyalty Through Service Quality for Airbnb Services: The Case of Izmir}, volume={16}, number={69–81}, publisher={Journal of Yaşar University}, author={Onur İÇÖZ,Tuğrul GÜNAY}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Onur İÇÖZ,Tuğrul GÜNAY. (2021). Creating Customer Loyalty Through Service Quality for Airbnb Services: The Case of Izmir (Vol. 16). Vol. 16. Journal of Yaşar University.
MLA
KOPYALA
Onur İÇÖZ,Tuğrul GÜNAY. Creating Customer Loyalty Through Service Quality for Airbnb Services: The Case of Izmir. no. 69–81, Journal of Yaşar University, 2021.