Journal of Yaşar University
Yazarlar: Mehmet Necati CİZRELİOĞULLARI, Özlem ALTUN, Pınar BARUT
Konular:Sosyal
DOI:10.19168/jyasar.821482
Anahtar Kelimeler:Hizmet Kalitesi,Müşteri Memnuniyeti,Spor Merkezi,Sağlık Merkezi,Kuzey Kıbrıs,Customer Satisfaction,Customer Satisfaction,Sport Center,Sport Center,Health Center,Health Center,Nothern Cyprus,Nothern Cyprus
Özet: Bu çalışma, günümüzdeki popülerliği olan spor ve sağlık merkezlerinde artan rekabet ve nedeniyle gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada, spor salonlarının hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetine etkileri araştırıldı ve müşterinin memnun olup olmadığı ile ilgili sorular cevaplandı. Ayrıca, bu çalışmada hizmet kalitesinin artırılmasının önemi ve müşteriyi nasıl etkilediği vurgulanmıştır. bu çalışma değişkenler arasında pozitif bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Anket Gençlik ve Spor Bakanlığı'ndan alınan bilgilerle yapılmıştır. SPPS programı ile test yapılmış ve pilot çalışma kontrol edilerek çalışmaya hatasız başlanmıştır. Pilot test 3 ana merkezde gerçekleştirildi: Gazimağusa, Girne ve Lefkoşa. Örneklem büyüklüğü% 95 güven aralığı,% 5 güven düzeyi dikkate alınarak 215 katılımcı olarak belirlenmiş ve 2019 yılı Şubat-Nisan tarihleri arasında Kuzey Kıbrıs Sağlık ve Spor Merkezlerindeki katılımcılar örneklem büyüklüğünü hesaplamak için değerlendirilmiş ve analiz edilmiştir. Bu çalışmada, Kuzey Kıbrıs'taki spor salonlarının hizmet kalitesini müşteri memnuniyetini etkilediği ve cinsiyet ve yaş faktörlerin müşteri menununiyeti üzerinde etkisi olduğu gözlemlenmiştir. Ayrıca, spor salonlarının faaliyet çeşitliliğinin müşteriyi cezbettiği görülmüştür. Bu çalışma ileride yapılması düşünülen araştırmalara, hem akademik hem de farklı sektörlere büyük katkı sağlayacaktır.