Journal of Yaşar University
Yazarlar: Oğuz NEBİOĞLU, Samet AK
Konular:Sosyal
DOI:10.19168/jyasar.807629
Anahtar Kelimeler:Ürün Geliştirme,Restoran,Örnek Olay Çalışması,Antalya
Özet: Bu araştırmanın amacı, fast-casual bir restoranda yeni ürün geliştirme sürecini incelemektir. Bu araştırma ulaştığı ampirik bulgularıyla yeni ürün geliştirme sürecini bu restoran türünde inceleyen ilk araştırmadır. Bu bağlamda Antalya’da faaliyet gösteren bir fast-casual restoran araştırma alanı olarak seçilmiş ve çalışma nitel araştırma yaklaşımıyla durum çalışması olarak yürütülmüştür. Araştırmada veriler katılımcı gözlem ve doküman incelemesi yoluyla toplanmış ve elde edilen veriler içerik analiziyle analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre yeni ürün geliştirme sürecinin: fikir geliştirme, ön tarama, deneme ve yanılma, prototip/ön ürün üretme, geliştirme, tarama ile nihai ürünün ortaya çıktığı sonlandırma ve uygulama adımları olmak üzere yedi aşamada gerçekleştiği görülmektedir. Elde edilen bulgular alanyazında daha önce yapılmış çalışmalar ile karşılaştırılmış, tartışılmış ve ilerideki araştırmalar için öneriler sunulmuştur.