Journal of Yaşar University

Journal of Yaşar University

Evaluation of Gastronomic Identity of Adana in Terms of Destination Branding

Yazarlar: Barış Vaiz DİNLER, İbrahim İLHAN, Aziz Gökhan ÖZKOÇ

Cilt 16 , Sayı - , 2021 , Sayfalar 1 - 16

Konular:Sosyal

DOI:10.19168/jyasar.801240

Anahtar Kelimeler:Destinasyon,Markalaşma,Yerel Gastronomi

Özet: Bu çalışmanın amacı destinasyonların sahip olduğu yerel gastronomik unsurların, destinasyonların markalaşma sürecindeki yerini anlamaktır. Bu amaca ulaşabilmek için, Türkiye’de geniş bir mutfak kültürüne sahip illerden biri olan Adana ili seçilmiştir. Yapılan yazın taramasında Adana ilinin destinasyon markalaşması süreci ile ilgili çalışmalar yer alsa da içinde barındırdığı gastronomik unsurların markalaşma sürecinde yerini belirleyen bir çalışmaya rastlanılmamıştır. Bu çalışma bu boşluğu giderme açısından önem arz etmektedir. Çalışmanın amaçlarına ulaşması için anket yönteminin kullanılması uygun görülmüştür. Hazırlanan anket formu, Adana ilinde düzenlenen “Adana Lezzet Festivaline” katılan ve “Adana Kebabı” deneyimleyen ziyaretçilere uygulanmıştır. Araştırmada 298 veri elde edilmiştir. Elde edilen veriler, frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, güvenilirlik ve kolerasyon analizlerine tabi tutulmuştur. Yapılan analizlerde; Adana ilinin destinasyon markalaşması algısının yüksek, Adana kebabının imaj algısının ise çok yüksek düzeyde olduğu ve Adana kebabının, Adana ilinin markalaşma süreciyle orta seviyede pozitif yönlü bir ilişkisi olduğu tespit edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Evaluation of Gastronomic Identity of Adana in Terms of Destination Branding}, volume={16}, number={1–16}, publisher={Journal of Yaşar University}, author={Barış Vaiz DİNLER,İbrahim İLHAN,Aziz Gökhan ÖZKOÇ}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Barış Vaiz DİNLER,İbrahim İLHAN,Aziz Gökhan ÖZKOÇ. (2021). Evaluation of Gastronomic Identity of Adana in Terms of Destination Branding (Vol. 16). Vol. 16. Journal of Yaşar University.
MLA
KOPYALA
Barış Vaiz DİNLER,İbrahim İLHAN,Aziz Gökhan ÖZKOÇ. Evaluation of Gastronomic Identity of Adana in Terms of Destination Branding. no. 1–16, Journal of Yaşar University, 2021.