Journal of Yaşar University
Yazarlar: Mehmet ÖZTEK, Nevin KARABIYIK YERDEN, Ecenur ÇOLAK, Ecem SARI
Konular:Sosyal
DOI:10.19168/jyasar.785002
Anahtar Kelimeler:Fenomen Pazarlaması,Sosyal Medya Siteleri,Sosyal Medya Pazarlaması,Instagram,Moda Sektörü
Özet: Dijitalleşmenin sonucunda sosyal medyanın insan hayatının bir parçası haline gelmesiyle bu platformlarda yapılan tutundurma faaliyetleri giderek artmıştır. Bu tutundurma biçimlerinden fotoğraf ve video paylaşma uygulaması Instagram üzerinden yapılan fenomen pazarlaması, özellikle son yılların popüler ürün tanıtma araçlarındandır. Bu bağlamda bu makalede Instagram’da fenomen pazarlamasına ilişkin bir içerik analizi yapılması amaçlanmıştır. Moda sektöründe ürün tanıtımı yapan iki Türk ve iki yabancı fenomenin Ekim-Aralık 2019 tarihleri arasındaki 601 paylaşımı belirlenen 10 kritere göre incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre çoğunlukla yüksek moda paylaşımları yapan fenomenlerin paylaşımlarının %64’ten fazlasının faaliyet alanları olan moda sektörüyle uyumlu moda ürün tanıtımı içerdiği belirlenmiştir. Fenomenlerin ürün tanıtımlarını genellikle görsel yani fotoğraf şeklinde yaptığı ve en fazla kıyafet tanıttığı ortaya çıkmıştır. Fenomenlerin en fazla yabancı kökenli marka tanıtımı yaptığı ve tanıtılan ürünün görsel içinde ön planda yer aldığı elde edilen sonuçlardandır. Ayrıca çalışmada fenomenlerin gönderilerinde ağırlıklı olarak uzak çekimleri, görsel yoğunluk açısından sadeliği ve ürünleri merkezde konumlandırmayı tercih ettikleri gözlemlenmiştir. Ürün tanıtımlarında ağırlıklı olarak reklam şeklindeki ürün sergileme biçimini tercih eden fenomenlerin en çok tanıtımını yaptığı 17 marka sonuçlar kısmında listelenmiştir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.