Journal of Yaşar University

Journal of Yaşar University

Perceived Food Quality, Satisfaction, Brand Image In Restaurants And Recommendation Intention Relation

Yazarlar: Ali SOLUNOĞLU

Cilt 15 , Sayı 60 , 2020 , Sayfalar 833 - 849

Konular:Sosyal

DOI:10.19168/jyasar.716064

Anahtar Kelimeler:Yemek kalitsi,Memnuniyet,Pazarlama,Restoranlar,Yapısal eşitlik modellemesi

Özet: Bu araştırmada restoran işletmelerinde algılanan yemek kalitesi, memnuniyet, marka imajı ve tavsiye etme davranışının birbirleri ile olan etkileşimleri irdelenmiştir. Bu amaçla ifade edilen değişkenler arasındaki ilişkiler yapısal eşitlik modellemesi kullanılarak istatistiksel analize tabi tutulmuştur. Literatür taraması yapılarak kavramsal çerçeve oluşturulmuş ve kolayda örnekleme yöntemi ile İzmir’de Köfteci R. restoran işletmesinde yemek yiyen 361 tüketiciye anket uygulanmıştır. Çalışmada tanımlayıcı (yüzde, ortalama, standart sapma) ve tahminleyici istatistik yöntemleri kullanılmıştır. Ayrıca gizil/örtük değişkenler arasındaki ilişkilerin test edilmesi amacıyla yapısal eşitlik modelinden yararlanılmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda tüketici tercihlerinde yemek kalitesinin marka imajını, memnuniyeti ve tavsiye etme davranışını pozitif yönde güçlü düzeyde etkilediği belirlenmiştir. Bunun yanı sıra tüketici memnuniyetinin tavsiye etme davranışı ilemarka imajı üzerinde anlamlı ve pozitif yönlü etkileri olduğu belirlenmiştir. Araştırma, elde edilen sonuçlar ışığında çeşitli paydaşlar ve diğer araştırmacılara öneriler ile tamamlanmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Perceived Food Quality, Satisfaction, Brand Image In Restaurants And Recommendation Intention Relation}, volume={15}, number={833–849}, publisher={Journal of Yaşar University}, author={Ali SOLUNOĞLU}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Ali SOLUNOĞLU. (2020). Perceived Food Quality, Satisfaction, Brand Image In Restaurants And Recommendation Intention Relation (Vol. 15). Vol. 15. Journal of Yaşar University.
MLA
KOPYALA
Ali SOLUNOĞLU. Perceived Food Quality, Satisfaction, Brand Image In Restaurants And Recommendation Intention Relation. no. 833–849, Journal of Yaşar University, 2020.