Journal of Yaşar University
Yazarlar: Raif Serkan ALBAYRAK
Konular:Sosyal
DOI:10.19168/jyu.68036
Anahtar Kelimeler:AKTS Kredisi,İkili Karşılaştırma,Thurstone Ölçeği,Ölçüm Hata Modeli
Özet: Öğrenci AKTS Kredisi Geri Bildirim Anketleri; derslere ait olan ve öğretim elemanları tarafından ders tanımında bildirilen iş yükü unsurları baz alınarak hesaplanan ve belirlenen AKTS kredileri hakkında geri dönüt elde etmek amacıyla uygulanırlar. Ne var ki, uygulamada, anketlerin mevcut tasarımının öğrenci için yoğun bilişsel yük teşkil ettiği görülmüştür. Mevcut anket soruları, öğrencinin her bir ders için gereken öğrenme aktivitelerinin getirdiği iş yüküne dair bir özdeğerlendirme sürecine girmesini gerektirmektedir. Bu makale AKTS kredilerini ayarlamak için alternatif bir tasarım sunmaktadır; derslere bağlı işyüklerinin ikili karşılaştırmasına dayanan bir bütünsel perspektif. İkili ilişkiler Thurstone ölçeği kullanılarak ortaya çıkarılır ve bir ölçüm hata modeli aracılığıyla AKTS birimleri olarak yeniden ölçeklendirilirler. Monte Carlo simülasyonları ile tahminleyicilerin özellikleri raporlanmıştır.