Journal of Yaşar University

Journal of Yaşar University

Design and Analysis of Student ECTS Credit Feedback Surveys using Pairwise Comparisons

Yazarlar: Raif Serkan ALBAYRAK

Cilt 9 , Sayı 36 , 2014 , Sayfalar 6261 - 6272

Konular:Sosyal

DOI:10.19168/jyu.68036

Anahtar Kelimeler:AKTS Kredisi,İkili Karşılaştırma,Thurstone Ölçeği,Ölçüm Hata Modeli

Özet: Öğrenci AKTS Kredisi Geri Bildirim Anketleri; derslere ait olan ve öğretim elemanları tarafından ders tanımında bildirilen iş yükü unsurları baz alınarak hesaplanan ve belirlenen AKTS kredileri hakkında geri dönüt elde etmek amacıyla uygulanırlar. Ne var ki, uygulamada, anketlerin mevcut tasarımının öğrenci için yoğun bilişsel yük teşkil ettiği görülmüştür. Mevcut anket soruları, öğrencinin her bir ders için gereken öğrenme aktivitelerinin getirdiği iş yüküne dair bir özdeğerlendirme sürecine girmesini gerektirmektedir. Bu makale AKTS kredilerini ayarlamak için alternatif bir tasarım sunmaktadır; derslere bağlı işyüklerinin ikili karşılaştırmasına dayanan bir bütünsel perspektif. İkili ilişkiler Thurstone ölçeği kullanılarak ortaya çıkarılır ve bir ölçüm hata modeli aracılığıyla AKTS birimleri olarak yeniden ölçeklendirilirler. Monte Carlo simülasyonları ile tahminleyicilerin özellikleri raporlanmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2014, title={Design and Analysis of Student ECTS Credit Feedback Surveys using Pairwise Comparisons}, volume={9}, number={6261–6272}, publisher={Journal of Yaşar University}, author={Raif Serkan ALBAYRAK}, year={2014} }
APA
KOPYALA
Raif Serkan ALBAYRAK. (2014). Design and Analysis of Student ECTS Credit Feedback Surveys using Pairwise Comparisons (Vol. 9). Vol. 9. Journal of Yaşar University.
MLA
KOPYALA
Raif Serkan ALBAYRAK. Design and Analysis of Student ECTS Credit Feedback Surveys Using Pairwise Comparisons. no. 6261–6272, Journal of Yaşar University, 2014.