Journal of Yaşar University
Yazarlar: Secil UGUR, Emel YARIMOGLU
Konular:Sosyal
DOI:10.19168/jyu.62482
Anahtar Kelimeler:Kurumsal Sosyal Sorumluluk,Odak Grup,Çalışanlar,Türkiye
Özet: Bu çalışmanın amacı; Türkiye’deki büyük ölçekli uluslararası firmaların İzmir şubelerinde çalışan beyaz yakalı çalışanların, Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) kavramını nasıl anladıklarını ve yorumladıklarını incelemektir. Bu çalışmada, nitel araştırma yöntemi tekniklerinden biri olan odak grup görüşmesi kullanılmıştır. Sekiz çalışan ile yapılan odak grup görüşmesi sonucunda; bu çalışanların kurumsal sosyal sorumluluk hakkındaki düşünceleri öğrenilmiş, ve böylece KSS ile ilgili daha kapsamlı veri toplanılmış ve ayrıca kişisel görüş ve tecrübeler yerel seviyede gösterilmiştir. Araştırmadan elde edilen birincil bulgular yedi gruba ayrılmıştır: KSS faaliyetinin seçimi; KSS faaliyeti yürütülmesi için neden(ler); KSS ve etik bir işletme olmak; KSS eğitimi; KSS ve işletme imajı; bir bütçe meselesi olarak KSS; zaman veya para harcama yönünden KSS. Diğer yandan, “KSS ile ilişkili kelime ve terimler” ve “KSS faaliyetlerinin arkasındaki motivasyon ve endişeler” ikincil bulgular olarak ortaya çıkmıştır. Çalışmada üç kısıt bulunmaktadır: araştırma sadece İzmir ilinde yapılmıştır, sadece bir odak grup kullanılmıştır, katılımcıların hepsi uluslararası firmalardan gelmiştir. Bu konu hakkında daha derin bilgi edinebilmek ve farklı çalışan gruplarının KSS hakkındaki düşüncelerini kıyaslayabilmek için, gelecek araştırmalar tavsiye edilmiştir