Journal of Yaşar University
Yazarlar: Mustafa BULUT, Arda ARIKAN
Konular:Sosyal
DOI:10.19168/jyu.46053
Anahtar Kelimeler:Engellilik,Etnisite,Cinsiyet,Milliyet,Ders Kitabı
Özet: Bu çalışmanın amacı İngilizce ders kitaplarında yer alan okuma pasajları ve görsel araçların etnisite, cinsiyet ve engellilik bağlamında bir incelemesini ortaya çıkarmaktır. Cunningsworth (1995) tarafından daha önce önerilmiş bulunan bir çetele bu çalışmanın veri toplama kısmında kullanılmıştır. Çetelede milliyetler, engelliliğin bulunma ya da bulunmama durumu, engellilik türü, erkek ve kadınların sayıları ve onlara atfedilen meslek ve roller yer almaktadır. Toplam 240 okuma pasajı incelenmiş ve frekanslar ile yüzdelikler yoluyla sonuçlar ortaya konulmuştur. Çalışmanın sonuçlarına göre etnisite, cinsiyet ve engellilik ders kitaplarında hassasiyet gösterilen gerçeklerden değildir. Sonuçlara göre ders kitaplarında engellilik hemen hiç yer almazken kadınların rakamsal oranı erkeklerden daha azdır. Etnisite bağlamında ise anadili İngilizce olan bireyler olmayanlara göre daha çok ilgi görmektedir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.