Journal of Yaşar University

Journal of Yaşar University

Z Kuşağı Tüketicilerin Satın Alma Karar Tarzlarının İncelenmesi

Yazarlar: Niyazi GÜMÜŞ

Cilt 15 , Sayı 58 , 2020 , Sayfalar 381 - 396

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Z Kuşağı,Satın Alma Karar Tarzları,Tüketici Davranışları

Özet: Aynı zaman diliminde dünyaya gelmiş ve bundan dolayı hayatı yorumlayış biçimleri, sahip oldukları değerler ve tüketim alışkanlıkları birbirine benzer olan nesiller markaların ve firmaların her daim hedefinde olmuştur. Şimdiye kadarki kuşaklardan ayrı olarak bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerin içine doğan Z kuşağı ise çok yakında kendi gelirini elde edecek ve tüketim davranışlarında bulunacaktır. Dolayısı ile bu kuşağın alışveriş alışkanlıklarının ve satın alma karar tarzlarının incelenmesi marka ve firmalar açısından büyük önem taşımaktadır. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı Z kuşağı tüketicilerin satın alma karar tarzlarının incelenmesi olarak belirlenmiştir. Bu kapsamda Kastamonu’da Ocak-Şubat 2019 tarihleri arasında kolayda örnekleme yöntemi ile belirlenen 320 öğrenciye anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda Z kuşağının satın alma kararlarında sosyal medya ünlülerinin etkisi açıkça görülürken, kalite ve fiyat bu kuşağın satın alım kararlarını etkileyenönemli unsurlar olarak öne çıkmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Z Kuşağı Tüketicilerin Satın Alma Karar Tarzlarının İncelenmesi}, volume={15}, number={381–396}, publisher={Journal of Yaşar University}, author={Niyazi GÜMÜŞ}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Niyazi GÜMÜŞ. (2020). Z Kuşağı Tüketicilerin Satın Alma Karar Tarzlarının İncelenmesi (Vol. 15). Vol. 15. Journal of Yaşar University.
MLA
KOPYALA
Niyazi GÜMÜŞ. Z Kuşağı Tüketicilerin Satın Alma Karar Tarzlarının İncelenmesi. no. 381–396, Journal of Yaşar University, 2020.