Journal of Yaşar University

Journal of Yaşar University

Gamification Characteristics' Effects On Brand Loyalty

Yazarlar: Mehmet Özer DEMİR, Zuhal GÖK DEMİR

Cilt 15 , Sayı 58 , 2020 , Sayfalar 270 - 287

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Oyunlaştırma,Marka Sadakati,Marka Yönetimi,Yapısal Eşitlik Modellemesi

Özet: Oyunlaştırma eğitim, işletme yönetimi, pazarlama, halkla ilişkiler, sağlık, sürdürülebilirlik, bilgisayar bilimleri ve turizm alanlarında son dönemde ortaya çıkan bir araştırma konusudur. Oyunlaştırma uygulamaları marka yönetimi bağlamında, özellikle marka sadakati bağlamında araştırmalara konu olmuştur. Ancak, yazında oyunlaştırma ve marka sadakati arasındaki ilişki eksiktir. Bu çalışmada, oyunlaştırma özellikleri ve marka bağlılığına yatkınlık incelenerek ilişki aydınlatılmaya çalışılmıştır. Araştırma modelinde bu ilişkiyi test etmek için 376 üniversite öğrencisinin tutumsal algıları yapısal eşitlik modellemesi kullanılarak araştırılmıştır. Sonuçlar, tüm oyunlaştırma özelliklerinin marka sadakati üzerinde etkisi olmadığını, yalnızca bir tanesinin etkili olduğunu göstermektedir. Marka yöneticileri, istatistiksel olarak anlamlı olmayan oyunlaştırma özellikleri ve marka sadakati ilişkisinden ve aynı zamanda anlamlı bulunan ilişkilerden faydalanabilir. Bu çalışmanın bulguları, oyunlaştırma ve marka sadakati arasındaki kayıp bağlantıyı araştıran gelecekteki çalışmalara yol göstermektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Gamification Characteristics’ Effects On Brand Loyalty}, volume={15}, number={270–287}, publisher={Journal of Yaşar University}, author={Mehmet Özer DEMİR,Zuhal GÖK DEMİR}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Mehmet Özer DEMİR,Zuhal GÖK DEMİR. (2020). Gamification Characteristics’ Effects On Brand Loyalty (Vol. 15). Vol. 15. Journal of Yaşar University.
MLA
KOPYALA
Mehmet Özer DEMİR,Zuhal GÖK DEMİR. Gamification Characteristics’ Effects On Brand Loyalty. no. 270–287, Journal of Yaşar University, 2020.