Journal of Yaşar University

Journal of Yaşar University

Determinants of Internet Banking Adoption in Turkey

Yazarlar: Tekin KOSE, Ece H. GULERYUZ

Cilt 15 , Sayı 58 , 2020 , Sayfalar 167 - 176

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:İnternet Bankacılığı,Toplumsal Cinsiyet,Lojistik Regresyon Modelleri,Türkiye,Dijital Uçurum

Özet: Bu çalışma, Türkiye'de internet bankacılığı kullanımının bireysel düzeydeki belirleyicilerini toplumsal cinsiyete özel önem vererek incelemektedir. Müşterinin internet bankacılığını kullanma kararını etkileyen faktörlerin ölçülmesi için ulusal temsil gücü yüksek bir hane halkı anketi verileri kullanılarak lojistik regresyon modelleri tahmin edilmektedir. Ampirik sonuçlar, Türkiye’de kadınların internet bankacılığı kullanma olasılığının erkeklere kıyasla daha az olduğunu göstermektedir. Eğitim düzeyi, çalışıyor olma, hanehalkı gelir düzeyi, internet kullanımının sıklığı, çeşitliliği ve beceri düzeyi, internet bankacılığı hizmetlerini kullanma olasılığı ile pozitif ilişkilidir. Ek olarak, yaş internet bankacılığının kullanımıyla doğrusal olmayan bir ilişkiye sahiptir. Orta yaşlı Türk vatandaşlarının genç ve yaşlılara kıyasla internet bankacılığı araçlarını kullanma olasılıkları daha yüksektir. Bu nedenle, dijital uçurumun Türkiye örneğinde var olduğu ve teknoloji kullanma konusundaki eşitsizliklerin giderilmesinin Türkiye'deki finansal sisteme önemli faydalar sağlama potansiyeline sahip olduğu sonucu ortaya çıkmaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Determinants of Internet Banking Adoption in Turkey}, volume={15}, number={167–176}, publisher={Journal of Yaşar University}, author={Tekin KOSE,Ece H. GULERYUZ}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Tekin KOSE,Ece H. GULERYUZ. (2020). Determinants of Internet Banking Adoption in Turkey (Vol. 15). Vol. 15. Journal of Yaşar University.
MLA
KOPYALA
Tekin KOSE,Ece H. GULERYUZ. Determinants of Internet Banking Adoption in Turkey. no. 167–176, Journal of Yaşar University, 2020.