Journal of Yaşar University
Yazarlar: Esra DEMİRBAŞ, Hande ÖZEK
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:PSCAP
Özet: Bu makale kıdemin iç müşterinin psikolojik sermayesi üzerine etkisini incelemektedir. Amaç, iş hayatında kıdemin önemi vurgulamak ve kıdemin psikolojik sermayenin alt boyutlarıyla ilişkisini ortaya koymaktır. İş yerinde pozitif organizasyonel davranışların görülmesi için iç müşterinin psikolojik sermaye kavramını oluşturan özyeterlik, umut, iyimserlik ve direnci daha yüksek seviyede göstermesi önemlidir. Bu araştırma, iç müşterinin psikolojik sermayesinin iş kıdeminden nasıl etkilendiğini açıklamayı hedeflemektedir. Araştırmada kıdem; toplam çalışma yılı, mevcut iş yerindeki kıdemi ve son mevkisindeki kıdemi olmak üzere üç başlıkta analiz edilmiştir. Araştırmada kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak, İstanbul Türkiye’de orta ve büyük ölçekli işletmelerden 212 çalışana ulaşılmıştır. Veri, Luthans, Youssef ve Avolio’nun (2007) PSYCAP ölçeğinin Çetin ve Basım (2012) tarafından Türkçeye çevrilmiş 20 ifadesini ve demografik, kıdem geçmişi ile ilgili ifadeleri içeren yapılandırılmış anket vasıtasıyla toplanmıştır. Verinin analizinde IBM SPSS Statistics 23.0 programı kullanılmıştır. Araştırmada frekans, bağımsız örneklem tek yönlü ANOVA ve gürbüz testler kullanılmıştır. İyimserlik, direnç ve özyeterlilik gruplar arasında ortalamaları farklılık gösteren psikolojik sermayenin alt boyutları olarak ortaya çıkmıştır.