Journal of Yaşar University

Journal of Yaşar University

Eğitimde Etkinliğin Ölçülmesi: PISA Verileri İle Bootstrap Veri Zarflama Analizi Tahmini

Yazarlar: Asli DOLU, Ramazan EKİNCİ

Cilt 15 , Sayı - , 2020 , Sayfalar 207 - 218

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Eğitim iktisadı,Etkinlik,Bootstrap veri zarflama analizi

Özet: Bu çalışmanın amacı Türk eğitim sisteminin performansını değerlendirmek ve belirleyenlerini ortaya koymaktır. Bu kapsamda, Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü-OECD tarafından ölçülen güncel veri olan 2015 yılı Uluslararası Öğrenci Başarılarını Değerlendirme Projesi-PISA verileri iki aşamalı bir yaklaşım izlenerek mikro düzeyde değerlendirilmektedir. Çalışmanın ilk aşamasında, Türkiye’deki her bir okul için etkinlik skorları Bootstrap Veri Zarflama Analizi ile hesaplanmaktadır. İkinci aşamada ise, parçalı Probit modelleri kullanılarak okulların etkinliğine etki eden faktörler araştırılmaktadır. Elde edilen bulgular,  eğitim sürecinde kullanılan girdiler sabit kalmak koşuluyla, başarı puanlarında yaklaşık % 22 oranında potansiyel bir iyileşme yapılabileceğini göstermektedir. Marjinal etkiler sonucuna göre, sertifikalı öğretmen sayısı etkinliği artırırken, okullardaki öğretmen açığı etkinliği azaltmaktadır.   


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Eğitimde Etkinliğin Ölçülmesi: PISA Verileri İle Bootstrap Veri Zarflama Analizi Tahmini}, volume={15}, number={207–218}, publisher={Journal of Yaşar University}, author={Asli DOLU,Ramazan EKİNCİ}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Asli DOLU,Ramazan EKİNCİ. (2020). Eğitimde Etkinliğin Ölçülmesi: PISA Verileri İle Bootstrap Veri Zarflama Analizi Tahmini (Vol. 15). Vol. 15. Journal of Yaşar University.
MLA
KOPYALA
Asli DOLU,Ramazan EKİNCİ. Eğitimde Etkinliğin Ölçülmesi: PISA Verileri İle Bootstrap Veri Zarflama Analizi Tahmini. no. 207–218, Journal of Yaşar University, 2020.