Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Yazarlar: Serkan ÇALIŞKAN
Konular:Siyasi Bilimler
Anahtar Kelimeler:Göç,Kimlik,Gülsün Karamustafa
Özet: Türkiye'nin modernleşme süreci içerisinde gelişen ve uygulanan siyasal ve ekonomik politikalar doğrultusunda, göç kavramı ortaya çıkmış ve 1950’li yıllardan itibaren köyden kente göç olgusu başlamıştır. Köyden kente göçle birlikte yeni bir mimari ve yapılaşma, yeni bir toplumsal yapı, yeni bir kültür ortaya çıkmış ve tüm bunlarla birlikte yeni büyük kentler oluşmuştur. 1950’li yıllardan itibaren varlığını gösteren ve giderek daha da artan köyden kente göçün süreçleri ve sonuçları sosyal bilimlerin ve mimarinin ana konularından biri haline gelmiştir. Sanatın farklı alanlarında da ana malzemeye dönüşen göç kavramı 1960’lı yıllardan itibaren de modern Türk resim sanatında görülmeye başlamıştır. Türk resim sanatı 70’ler, 80’ler ve 90’lar boyunca da; yeni oluşan kentin doğurduğu ekonomik, sosyolojik ve kültürel değişimleri kendisine konu edinmiş, ancak bu sefer kavramsal sanat ve postmodernizmin kavramları ile iç içe geçmiştir. Bu makalede, 1970’lerden sonra üretilmiş köyden kente göçün yarattığı kültürel ve görsel dönüşümleri ele alan Gülsün Karamustafa’nın eserleri araştırılmaktadır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.